2022
Поддържане и каране – вместо изхвърляне и покупка на нов: колите с маратонски пробег са един вид символ на трайност. Особено, след като такива Audi A4 Avant са много евтини. Разумна покупка или рискова инвестиция?
Четвъртото поколение на Audi A4 Avant (2008 до 2015) е един предпочитан модел. 6,5 години по-късно лакираното в цвят черен металик комби е примамливо предложение за малко пари. Автокъща Heidekreis Automobile в Золтау (Долна Саксония) иска за автомобила 22.000 лв. Значи и моделите с четири пръстена в емблемата се предлагат на достъпни цени?
Нашият регистриран през септември 2015 г. екземпляр Audi A4 Avant 2.0 TDI е сред последните произведени от поколение B8. Като нов е струвал около 90 500 лв.: освен MMI-навигация със 7-инчов дисплей на инфотейнмънт системата, оборудването включва подгряване на седалките, темпомат, комфортна климатична инсталация, среден подлакътник и ксенонови фарове. Ниската цена обаче се дължи не на бедното оборудване, а на големия пробег.
Употребявано Audi A4 Avant: вълнуващ живот с голям пробег
На километража пише: 292.785 километра. Немалко километри, които личат и от няколкото вдлъбнатини по десния калник, вратите отляво и десния заден калник, както и надрасканите брони. Външният вид на това A4 изглежда не особено добре поддържан, а 17-цоловите алуминиеви джанти са доста пострадали.
Състоянието на иначе отлично изработеното вътрешно пространство е доста спорно: воланът и седалките изглеждат като при двойно по-малък пробег, докато багажникът има сериозни следи от товаро-разтоварни дейности.
Безупречна поддръжка и пробно шофиране
З а разлика от външния вид техниката на това А4 е поддържана редовно – в партньорски сервиз на Audi. Предлага се и пробно шоифране. Стегнато настроеното окачване не тропа, управлението е приятно директно, предавките се превключват прецизно, а в интериора няма скърцане и тракане.
С комбинацията от 2-литров, разполагащ със 150 к.с. EA288 TDI-мотор и 6-степенна механична скоростна кутия A4 е оптимално оборудван за дълъг път. Освен това механичната трансмисия е по-здрава от Multitronic версията. Бързите етапи на магистралата се понасят добре в съвсем прилично шумоизолирания A4, макар и след темпо 190 придвижването да е доста мудно.
Под 5 л дизел/100 км не са мираж
По отношение на двигателите получилият през 2012 сдържан фейслифт A4 задоволява всеки вкус и джоб: от мудна базова версия със 120 к.с. през потентна 3-литров 6-цилиндрова моторизация до V8 –болид в RS 4 с работен обем от 4,2 литра и 450 к.с. Повечето клиенти може би ще се интересуват от добрата защита срещу корозия на икономичните TDI-модели.
Стойности от под 5 л дизел/100 км не са непостижими при движение по междуградски пътища и магистрала. Тестваният от нас вариант „clean diesel“ отговаря като 2.0 TDI със SCR-катализатор все пак на норма за вредни емисии Euro 6b. Внимавайте: много от оригиналните части на Audi са сравнително скъпи. А най-късно на всеки 210.000 километра трябва да сменяте чувствителния ангренажен ремък. Така, че дори и покупната цена да е ниска, последващите разходи за A4 Avant са като за премиум модел от средния клас.
ИЗВОД
Издръжливостта на Audi A4 B8 е убедителна. Като употребяван моделът не е евтин дори и с маратонски пробег!