2025
РАЗУМЕН, НО СКЪП
С тегло от малко над 1,9 тона Plug-in-вариантът на RAV4 не трябва да се срамува на кантара, за разлика от тук представените негови конкуренти. „Японецът” обаче не е толкова комфортен, колкото Volvo и компания. Въпреки това RAV4 с букса за зареждане е един добре настроен SUV, който има по-тих интериор от пълната хибридна версия. Но ние все пак ги смятаме за по-интелигентния избор, защото са по-леки, винаги по-икономични и, с по-опростена техника, а също така и по-издръжливи. Страхотно: чрез годишни проверки гаранцията (включително на батерията) може да бъде удължена до пробег 175 000 километра или десет години. Цените на пазара за употребявани автомобили са изненадващо високи. Явно клиентите се доверяват повече на японците, когато става дума за хибриди. Toyota не е много запозната със зареждащите се модели, както ни потвърди оторизиран сервиз, когато не специалистите не са успели да прочетат състоянието на батерията на използван Plug-in RAV4. Разходът остава предвидим дори при изтощена батерия, но пълният хибрид е по-икономичен и може да се купи като употребяван с до 20 000 лв. по-евтино. Въпреки че има по-малка с около 80 к.с. мощност, тя е на разположение постоянно.
СЛАБИ СТРАНИ: Поради заплахата за спад на напрежението имаше актуализация на софтуера за блока за управление на хибрида. Пътното поведение може да стане критично при бързи маневри за избягване на препятствие. Поради различното разпределение на тежестта задницата поднася по-бързо.
Toyota RAV4 Plug-in-Hybrid
Период на производство 2020 г.
Системна мощност 306 к.с.
Капацитет на батерията 14,5 кВтч.
Електрически пробег до 50 км
Цена: от 70 000 лв.



