Употребявани Coupé-та-мечта – по-изгодни, отколкото предполагате: Audi A 5 (8T)


15
февр.
2021

Като нови повечето Coupé-та са скъпо удоволствие. AUTO BILD ще ви представи десет пригодени за всекидневието автомобила с две врати, които са напълно достъпни като употребявани!

Класическите Coupe-та често са считани за скъпи играчки без полезна стойност. Нищо чудно, че по тази причина изживяват трудни времена: производителите ги спират заради лоши продажби или ги заменят с Coupe-та с четири врати. При това голям брой Coupe-та са напълно пригодени за всекидневието. Необвързаните или двойките без деца са напълно щастливи с тях.

Елегантно Coupé вместо як спортен автомобил

Разбира се при Coupé-тата е трудно да стигнете до втория ред седалки – също така предлаганото там място не е особено щедро. Най-вече пространството за главите е недостатъчно заради скосената линия на покрива. Децата и не особено високите възрастни все пак ще издържат отзад за не дълги разстояния. Така или иначе човек пътува до работа най-често сам. Окачването е с комфортна настройка и не пречи на водача в ежедневието.

Audi A5 (8T): пуснатото на пазара през 2007 г. и преработено през  лятото на 2011 г. първо поколение на A5 е базирано на платформата на  A4 от поколение B8 и определено вдига имиджа на хората от Инголщадт. Изчистеният дизайн се възприема чудесно от клиентите. През 2010 г. само в Германия са продадени почти 25 000 нови Audi A5 заедно с появилото се година преди това кабрио. На задната седалка на дългия 4,63 метра автомобил добре се чувстват единствено деца. Затова пък багажникът побира 455 литра. Широката гама на двигателите включва бензинови и дизелови мотори с 4 или 6 цилиндъра.  Мощността на агрегатите със самовъзпламеняване е от  136 до 245 к.с. Бензиновите двигатели пък са с мощност от 160 до 333 к.с. Двойното задвижване е серийно при по-големите моторизации, както и опционално при по-малките. Единствено 1,8-литровият базов бензинов двигател се предлага само с предно задвижване. Не ви съветваме обаче да избирате него и по-големия му събрат с обем от 2 литра. Audi монтират до 2015 г. прекалено тесни бутални пръстени, вследствие на което се стига до висок разход на моторно масло. Освен това тук проблеми създава и ангренажната верига. Иначе първото A5 е солиден автомобил. През 2015 г. цените на Coupé-то стартират от около 76 000 лв. Междувременно поддържани екземпляри могат да се намерят и за около 20 000 лв.

Още по темата