2025
Шоуто и болката са тясно свързани при тези употребявани автомобили. Преди десетилетие с шестцифрените си цени тези бивши символи на статус от ръководните етажи бяха недостижими за мнозина. Сега тези седани присъстват в изобилие в борсите за употребявани автомобили, често губейки до 80 процента от стойността си като нови. Друг положителен аспект: мощните бензинови двигатели с поне 400 к.с. рядко са били герои от всекидневието и като някогашни втори автомобили често въпреки възрастта си имат пробег доста под 200 000 километра.
Но тъй като високотехнологичните V8 двигатели (V6 битурбо в Ghibli) са сложни агрегати, тук се крият всякакви скъпи капани, които бързо могат да направят покупната цена да изглежда незначителна. Ето защо представяме алтернативен двигател за всеки модел – не чак толкова мощен, но по-издръжлив. Това едва ли е за сметка на стил – чарът на стилните седани се запазва дори с по-малко цилиндри или дори с дизелов двигател.
Porsche Panamera 4S
период на производство: 2009 до 2016 г.
мощност: 400 и 420 к.с.
цени: от 40 000 лв.
Разбира се, това Porsche Panamera е преди всичко спортен автомобил. Моделът с четири врати не е прекалено твърд, но има отзивчиво, прецизно управление и изключително плавно превключваща PDK трансмисия. Ако случайно попаднете на една от много редките шестстепенни версии, ще можете дори да превключвате ръчно предавките – почти любопитно преживяване в наши дни. Нямаме много критики към 4,8-литровия V8 агрегат, освен високия му разход на гориво (15 до 18 литра/100 км са напълно реалистични). Модели с пробег от над 300 000 километра не са рядкост.
С фейслифта (2013 г.) Porsche намали разхода на гориво с V6 битурбо агрегат. Двигателят е рядък, използва се и в Macan (например GTS) и, противно на слуховете, е разработка на Porsche, която никога не е била използвана от Audi. И двата бензинови двигателя споделят една и съща проблемна област: както атмосферният V8, така и V6-битурбо моторът използват седемстепенната трансмисия PDK, която е известна със скъпите си дефекти. Тези, които искат да избегнат трансмисията, ще трябва да изберат дизеловия (от 46 000 лв.) или рядко срещания хибриден вариант (от 60 000 лв.). И двата двигателя използват техника на концерна VW, включително осемстепенната автоматична трансмисия.
