2025
Шоуто и болката са тясно свързани при тези употребявани автомобили. Преди десетилетие с шестцифрените си цени тези бивши символи на статус от ръководните етажи бяха недостижими за мнозина. Сега тези седани присъстват в изобилие в борсите за употребявани автомобили, често губейки до 80 процента от стойността си като нови. Друг положителен аспект: мощните бензинови двигатели с поне 400 к.с. рядко са били герои от всекидневието и като някогашни втори автомобили често въпреки възрастта си имат пробег доста под 200 000 километра.
Но тъй като високотехнологичните V8 двигатели (V6 битурбо в Ghibli) са сложни агрегати, тук се крият всякакви скъпи капани, които бързо могат да направят покупната цена да изглежда незначителна. Ето защо представяме алтернативен двигател за всеки модел – не чак толкова мощен, но по-издръжлив. Това едва ли е за сметка на стил – чарът на стилните седани се запазва дори с по-малко цилиндри или дори с дизелов двигател.
Mercedes CLS 500 Shooting Brake
период на производство: 2012 до 2017 г.
мощност: 408 к.с.
цени: от 46 000 лв.
Второто поколение на CLS остава един от най-примамливите модели. Базиран на E-клас, моделът с извит покрив – винаги с четири врати и с дължина почти пет метра – изглежда толкова ексклузивно, колкото и S-клас. Числото 500 звучи доста приблизително. Но внимавайте, защото двигателят M278 под капака на 500-ката е сложна и чувствителна машина. При това особено скъпа. Ако искате V8 двигател, тогава само добре поддържан от предишния собственик със сервизна книжка, подпечатана от експертен сервиз.
От водната помпа до турбокомпресорите, интегрирани в изпускателните колектори (частите струват около 8000 лв. всяка), до ангренажната верига съществуват всякакви проблемни зони. Течовете на масло също са често срещано явление с напредване на възрастта и в случай на изтичане на маслото върху горещия изпускателен колектор могат да станат неприятни. По-добре е да се насочите към CLS 350 (от 34 000 лв.), който е оборудван с 3,5-литров V6 двигател без турбо, който все пак осигурява достатъчните 306 к.с. Най-надеждният двигател е доста редкият четирицилиндров дизел (OM651) със 170 или 204 к.с. (от 30 000 лв.) в CLS Shooting Brake.
