Употребявани спортни седани с над 400 к.с.: Maserati Ghibli S Q4

1410
2025

Шоуто и болката са тясно свързани при тези употребявани автомобили. Преди десетилетие с шестцифрените си цени тези бивши символи на статус от ръководните етажи бяха недостижими за мнозина. Сега тези седани присъстват в изобилие в борсите за употребявани автомобили, често губейки до 80 процента от стойността си като нови. Друг положителен аспект: мощните бензинови двигатели с поне 400 к.с. рядко са били герои от всекидневието и като някогашни втори автомобили често въпреки възрастта си имат пробег доста под 200 000 километра.

Но тъй като високотехнологичните V8 двигатели (V6 битурбо в Ghibli) са сложни агрегати, тук се крият всякакви скъпи капани, които бързо могат да направят покупната цена да изглежда незначителна. Ето защо представяме алтернативен двигател за всеки модел – не чак толкова мощен, но по-издръжлив. Това едва ли е за сметка на стил – чарът на стилните седани се запазва дори с по-малко цилиндри или дори с дизелов двигател.

Maserati Ghibli S Q4

период на производство: 2013 до 2024 г.

мощност: 410 и 430 к.с.

цени: от 54 000 лв.

Дизелов двигател в изискан спортен седан? Със сигурност не може да става дума за този елегантен италианец. Напротив, да, защото дори Maserati да са искали да постигнат големи продажби с Ghibli, почти петметровият седан си остава екзотика – с всичките си предимства и недостатъци. Това важи особено за V6-двигателя с два турбокомпресора, който е разработен с помощта на Ferrari и може да се поддържан само от експерти.

С много по-малко податливия на натоварвания дизел нещата стоят по различен начин: 3,0-литровият V6-мотор идва от VM Motori. Традиционният италиански производител на дизелови двигатели доставя и двигателя A630 – също и на Jeep за Grand Cherokee. Така да се каже масова техника – от издръжливия сорт. Дизеловият двигател с 250 или 275 к.с. не е никак капризен.

Между другото, от 2020 г. насам с GT Hybrid се предлага още техника от масово производство. 2,0-литровият четирицилиндров турбо двигател (мек хибрид) е от Fiat, почти толкова икономичен, колкото дизеловия, но рядко се предлага за по-малко от 80 000 лв. Дизеловият Ghibli започва от 40 000 лв. втора употреба. Трансмисията като цяло не създава много проблеми. Осемстепенната автоматична трансмисия е от ZF.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин