2025
Шоуто и болката са тясно свързани при тези употребявани автомобили. Преди десетилетие с шестцифрените си цени тези бивши символи на статус от ръководните етажи бяха недостижими за мнозина. Сега тези седани присъстват в изобилие в борсите за употребявани автомобили, често губейки до 80 процента от стойността си като нови. Друг положителен аспект: мощните бензинови двигатели с поне 400 к.с. рядко са били герои от всекидневието и като някогашни втори автомобили често въпреки възрастта си имат пробег доста под 200 000 километра.
Но тъй като високотехнологичните V8 двигатели (V6 битурбо в Ghibli) са сложни агрегати, тук се крият всякакви скъпи капани, които бързо могат да направят покупната цена да изглежда незначителна. Ето защо представяме алтернативен двигател за всеки модел – не чак толкова мощен, но по-издръжлив. Това едва ли е за сметка на стил – чарът на стилните седани се запазва дори с по-малко цилиндри или дори с дизелов двигател.
Audi S7 Sportback (C7)
период на производство: 2012 до 2018 г.
мощност: 420 и 450 к.с.
цени: от 50 000 лв.
S7 е семпла ракета: V8 двигателят с два турбокомпресора и 550 нютонметра, перманентно двойно задвижване и седемстепенна автоматична трансмисия S-tronic осигуряват увереност. Четири ауспухови тръби и малко алуминий около страничните огледала и в решетката разкриват мощната версия, която ускорява до 100 км/ч за под пет секунди. Audi запазва за RS 7 елементи като вентилационни отвори с форма на паст, ауспухова система с тръби с дебелина колкото ръката ви и масивни 21-цолови джанти с гуми с размер 275.
Пренебрегнати модели с неясна поддръжка могат да бъдат намерени за под 40 000 лв. Стойте далеч от такива проблемни екземпляри! Чиптунингът не е необичаен при S7 – тъй като основната настройка на двигателя е същата като тази на RS 7 с 560 к.с., корекциите на налягането на турбокомпресора са изкушаващи.
По-препоръчителни обаче са хардуерни модификации, като подобрения на интеркулерите и радиатори, които намаляват топлинното натоварване на двата турбокомпресора. По-изгодният вариант във всяко едно отношение е V6-агрегатът с компресор. Той разполага с поне 300 к.с. и е с над 100 килограма по-лек. Проблемите с буталата, разтягането на веригата и увеличеният разход на масло също са често срещани тук, но все пак това е по-надеждният избор.
