Употребявани спортни модели до 50 000 лв.: Renault Mégane R.S.

0803
2024

Леко и нечувствително, такива по принцип бяха управленията на Renault. Ако седнете зад волана на Mégane R.S., ще разберете, че французите могат и друго! Не само управлението е много ангажирано, но и мощният двигател, който дава малко по-късно пълната си тяга – когато стрелката на оборотомера мине цифрата 3.

Тогава към предните колела биват изпращани 340 нютонметра. Благодарение на предното окачване ISAS (Independent Steering Axis System) спектакълът не е много драматичен, а управлението е без влияния от задвижването. Окачването също демонстрира последователност по отношение на твърдостта.

Категоричното послание на спортния Mégane: мястото ми е на пистата! Тази покана е последвана от повечето притежатели на R.S. – те са преоборудвали своята кола в машина за пистата. Така, че почти не е възможно да бъде открит оригинален R.S. Ако преработката е направена от специалисти, това не е проблем, а ако Mégane R.S. е бил използван редовно на пистата, пробези от порядъка на 200 000 километра не са рядкост.

Слаби места: експертите от Autohaus Kirfel в Аденау, близо до Нюрбургринг са наясно: повреди по трансмисията, съединителя или турбината се появяват тогава, когато е прекалено с увеличението на мощността.  

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв