2024
Porsche Cayman (987c)
Porsche оказа решаващо значение не само за автомобилите със задно разположен двигател, но и на тези със средно разположен мотор. След Porsche 914 тази концепция е забравена, като е възродена едва през 1996 г. с новопоявилия се Boxster. Особено, когато второто поколение на модела получава твърд покрив и името Cayman. Мечтата за евтино Porsche не бе осъществена и с Cayman, но все пак двуместният модел бе по-изгоден от сравнимо 911.
Е, по отношение на престижа има леко изоставане, но по отношение на удоволствието от шофирането спортистът с средно разположен двигател си остава истинско Porsche: фино окачване, информативно управление, прецизна и бърза трансмисия и здраво захапващ боксерен двигател. С 330 к.с. Cayman определено не се шегува.
Слаби места: Ян Фатхауер от 9FF облагородява предимно модели на 911, но е доста добре запознат и с Cayman и споменава радиатора като едно слабите места. Тъй като липсват ефективни предпазни решетки, отпред се събират шума и мръсотия, като влагата уврежда радиатора още след четири-пет години.
Тръбопроводите на охладителната система също са засегнати от корозия. Двигателят не разполага с истинско смазване със сух картер, а картерът е интегриран в двигателя. Системата може и трябваше да бъде оптимизирана, като най-вече на пистата напречното ускорение прекъсваше снабдяването с масло.


