2024
Удоволствието от шофирането и емоциите са постоянно присъстващи зад волана на разполагащия с 280 к.с. компактен модел, като в един момент дори и най-упоритите не издържат и натискат бутона N, който отваря клапата на ауспуховата уредба и кара 4-цилиндровия двигател да звучи така, че направо да настръхваш.
Своя принос за удоволствието от шофирането има и 6-степенната механична трансмисия. Предлагащата се едва след фейслифта 8-степенна автоматична предавателна кутия не липсва на никого. Над половината от клиентите на i30 N обаче междувременно се спират на нея. На пазара за употребявани автомобили има голям избор.
Слаби места: сред слабите места на корейския Hyundai i30 N са проблемните клапи на ауспуховите уредби (при по-ранните модели (2017 до 2019). Освен това шестата предавка също създава често проблеми.
Разтърсването на предната ос при извикване на голяма мощност е познато не само на притежателите на i30 N. По-здравите гумени тампони на окачването на двигателя са решението тук – също така това е съвсем евтино. По време на продължителния ни тест впечатление ни направи и дроселова клапа, която веднъж ни остави на пътя и костваше на i30 N Performance оценка 6. Монтирането на нова дроселова клапа струваше около 1400 лв.


