Употребявани пълни хибриди: Renault Clio (V) E-Tech

1410
2025

Пълните хибриди впечатляват не само със своята ефективност – собствениците им също така си спестяват зареждането. Употребяваните екземпляри най-често са добре поддържани от собствениците. AUTO BILD разглежда шест употребявани модела с пълно хибридно задвижване!

Трикът е едновременно прост и гениален: вместо да се хаби кинетична енергия при спиране, с всяко натискане на педала на спирачката се зарежда малка батерия, която по-късно захранва един или два електромотора. Но не само регенеративната спирачна система пести гориво. Интелигентната електроника на управление на двигателя знае точно в кои ситуации е разумно да остави двигателя с вътрешно горене да зарежда батерията.

Зареждане чрез кабел обаче не е предвидено. Капацитетът на батерията винаги е избран така, че енергията, генерирана от рекуперацията и двигателя, да бъде достатъчна. За разлика от Plug-in хибридите обаче, пълните хибриди покриват само малка част от пътуването изцяло на ток. Затова пък взаимодействието на компонентите остава ефективно, а батерията често е в оптимално ниво на зареждане и цялата техника е дълготрайна.

Renault Clio (V) E-Tech

период на производство: от 2019 г. • цени: от 32 000 лв. • системна мощност: 140 к.с. • тестов разход на гориво: 4,8 литра А 95 Н/100 км.

Частично електрифицираният френски автомобил разполага с многорежимна трансмисия, която елиминира нуждата от съединител. Clio E-Tech винаги стартира на електричество. Две предавки са свързани с по-големия от двата електромотора (49 к.с.), докато четири допълнителни предавки разпределят въртящия момент на двигателя с вътрешно горене с мощност 91 к.с. Вторият електромотор (20 к.с.) се грижи за зареждането на батерията от двигателя с вътрешно горене. Разход на гориво от по-малко от пет литра е напълно реалистичен.

Подобна задвижваща система вече се използва и в SUV-а Austral (както и в други модели на Renault и Dacia), където тя също така осигурява икономично придвижване. Clio може да се движи само на ток със скорост до 75 км/ч. Когато обаче батерията от 1,2 кВтч е изтощена, мощността бива редуцирана (максимална скорост 160 вместо 180 км/ч). Clio не е подходящо за дълги пътувания по магистралата, освен ако не предпочитате да се движите спокойно. Страхотно: изработката на петото поколение на Clio като цяло е на високо ниво, а окачването е сравнително комфортно.

Слаби страни: собствениците на сравнително новото Clio E-Tech вече са се сблъскали с няколко неизправности при електрониката. Те включват повреди на инфотейнмънт-системата, камерата за заден ход и сензорите за паркиране. Засегнат е обаче и блокът за управление на двигателя. В края на май имаше сервизна акция, включително за Clio Hybrid (период на производство от 29 април 2020 г. до 13 април 2023 г.), която засягаше инсталиране на нов софтуер, за да се предотврати активирането на ненужен авариен режим на системата и намаляване на системната мощност.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин