2023
Автомобилното подразделение на корейския концерн Hyundai направи име с изгодни цени и дълги гаранции. През последното десетилетие качеството на автомобилите се подобри многократно, но те станаха и по-скъпи
Hyundai влезе на европейския пазар през 1991 г. с компактен седан. Формулата на успеха включваше богато оборудване, дълга гаранция и цени под тези на японската конкуренция. За кратко време на пазара се появи много интересни модели. Днес марката излъчва самоувереност. Кои са силните и слабите страни на съответните употребявани модели на корейците? Колко струват и на какво трябва да обърнете внимание.
Hyundai i40
Въпреки добрите си качества, пуснатият през 2011 г. i40 не можа да се наложи като служебен автомобил в Германия. Въпреки това произвежданият до 2019 г. i40 си струва, особено неговото дълго 4,77 метра комби. Вместимостта на багажника е от 553 до 1719 литра, серийното оборудване е богато, управлението на кокпита също е логично. Притежаващият консервативен дизайн модел от среден клас е разработен в Европа и произвеждан в Южна Корея.
Автомобила отговаря на европейските претенции за качество. На бензиновия двигател със 135 к.с. му липсва динамика, а версията със 165 к.с. е сравнително лакома. Препоръчваме пъргавия 1,6-литровия CRDi дизелов мотор с Euro 6 и 141 к.с. Типичните проблеми са тампоните на окачването и износващите се спирачки – тук изглежда от Hyundai са пестили. Атрактивни са ниските цени на старо.
Цени на употребяваните екземпляри: от 18 500 до 43 000 лв.• средна цена на употребяван автомобил: 24 000 лв. • двигатели: от 115 до 165 к.с. • препоръчителен мотор: 141 к.с., 6,2 л дизел на 100 км • сервизни акции: 3 • Euro-NCAP- защита на пасажерите: 92 % (5 звезди, 2011 г.).

