2025
Европейското подразделение на Ford е изправено пред трансформация. Затова AUTO BILD реши да хвърли поглед върху употребяваните модели на марката.
Ford е американска икона, но в Германия на нея гледат като традиционна местна марка със седалища в Кьолн и Заарланд. Основната компетентност на марката през годините са: справедливи цени и редица по-скоро консервативно конструирани модели. След програма „рестартиране“ моделната гама на марката ще бъде сериозно изтънена.
Пазарът за употребявани автомобили обаче ще продължи да бъде добре представен: в сегмента на малките автомобили се предлагат Ka и Ka+. С течение на годините Fiesta порасна до изключително зрял малък автомобил. Вече конкурент на Golf пък е Focus. Като голям, комфортен и изгоден автомобил за пътуване на дълги разстояния от старата школа се отличава Mondeo.
Вановете също са специалитет на марката. Интересни са B-Max на базата на Fiesta, C-Max като дериват на Focus, както и S-Max и Galaxy върху платформата на Mondeo. Kuga пък е предпочитан модел в сегмента на компактните SUV-ове.
Ecosport и Edge са по-скоро нишови модели. Puma и Mustang Mach E маркират новата посока на Ford. Добавяме и легендарния Mustang като истински Muscle Car и GT е екзотичен конкурент на италианските спортисти със средно разположени двигатели. Разбира се Ford предлага и рустикалния пикап Ranger и XL-всъдехода Explorer XLT.
Какви са силните и слабите страни на различните употребявани автомобили? Вижте в нашата проверка!
Ford B-Max
цени като нов: от 32 000 до 45 000 лв. • цени като употребяван: от 15 800 до 28 000 лв. • средна цена като употребяван: 20 500 лв. • двигатели от 75 до 140 к.с. • съвет за моторизация: 125 к.с./6,8 л А 95 Н на 100 км • сервизни акции: 0 • Euro-NCAP- защита на пътниците: 92 процента (5 звезди, 2012 г.).
Какво ни харесва
Различната концепция
Доброто пространство
Какво не ни харесва
Базовият дизелов двигател е тромав
Недобро базово оборудване
Ford B-Max бе представен през 2012 г. и представляват дълъг 4,08 метра дериват на Fiesta с висок покрив и две плъзгащи се врати/ необичайна е липсата на средна колона. Удобно качване благодарение на отвора за качване от 1,50 мтра. След сгъване на задните седалки вместимостта на багажника нараства до 1400 лита. Добър обзор, стегнато окачване.
Положително нещо се явява широкообхватното оборудване. През 2017 г. производството е преустановено поради слабо търсене. Достатъчно мощно за всекидневието са EcoBoost-бензиновите двигатели с мощност от 100 до 140 к.с. Предлагат се и две дизелови моторизации TDCi-със 75 и 95 к.с., както и версия на пропан-бутан с 90 к.с. С изключение на дефектните кормилни накрайници B-Max няма проблеми при TÜV.