Употребявани луксозни лимузини: VW Phaeton


14
авг.
2018

Внимавайте, има риск! Препоръчваме ви да се наслаждавате с повишено внимание на лимузините от висок клас втора ръка. AUTO BILD ще ви представи седем модела и ще ви обърне внимание на слабите места

VW Phaeton: период на производство 2002 до 2016 г. с дизелови двигатели от 225 до 313 к.с. (V10 TDI) и бензинови от 241 до 450 к.с. (W12). Цените на употребяваните модели в зависимост от възрастта, състоянието и оборудването са между 8 000 и 120 000 лв.

С Phaeton VW си поставя амбициозната цел да се намеси в сегмента на S-клас. Когато първите модели се появяват на пазара през 2002 г., има проблеми с комплексната електроника. Забиващи навигационни системи и паднали акумулатори – това са последиците. След две години производство в Дрезден детските болести са излекувани.

Принципно изработката е безупречна – тя не отстъпва по нищо на тази на британската благородна марка Bentley. Който избере пилотското място в този модел, ще се чувства много добре: седалките са с кожена тапицерия, регулират се електрически, естествено и с подгряване.

След обновяванията на модела (2007, 2008, 2010, 2014) Phaeton все още изглежда непроменен. Хубаво за клиентите на употребявани автомобили: дългият период на производство, липсата на подобаващ имидж и не особено добрият успех на високия клас на моделите на  VW смъкват цените на старо. Можете да намерите модела и за 8000 лв. Но по-добре бягайте далеч от такива оферти! Заради недобрата поддръжка последващите високи разходи са задължителни. Като цяло се въздържайте от притежаващия Euro 3 V10 TDI вариант.

Над сумата от 20 000 лв. има многообещаващи предложения, най-често с доста предпочитаната машина 3.0 TDI, която във версиите с 240 и 245 к.с. (от 10/2008) има Euro 5. Тук също цените падат значително заради дизеловия дебат. V6 TDI с 225 и 233 к.с. са само с Euro 4. Phaeton се справя много добре с високите пробези и затова много изминати километри не са причина за отказ от покупка. Затова пък липсата на изрядно попълнена сервизна книжка е такава причина.

Принципно ремонтите са скъпи. Пример: ако при спукана гума пропуснете да натиснете едновременно двата превключвателя за нивото на налягането на средната конзола, рискувате да повредите въздушното окачване при повдигане на автомобила с крик. Иначе при Phaeton няма официални сервизни акции. Но все пак са известни някои, като например промяна на тапицерията на средната колона…

… смяна на кабелите на алтернатора (само при V8) и за седалките (модел от 2004). В сервизите сменят и запалителните бобини на бензиновите мотори. Често има забележки относно качеството на лака: особено по кантовете на алуминиевите врати има следи от влага и се получават мехури. Електромеханично потъмняващите стъкла на страничните огледала се повреждат с възрастта. Ново стъкло на огледалото струва над 500 лв.

Случайно автоматичната трансмисия да стачкува и да работи в авариен режим? Може да се дължи на датчика за индикация на скоростта.

Ако трябва да сменяте преден носач, то след това е необходим реглаж на предницата.

Извод: голям лукс на малка цена – звучи примамливо. Ако не сте заделили финанси, по-добре не се хвърляйте на евтин Phaeton. По-добрият избор: екземпляр от дилър на марката. Малко по-скъп, но затова пък с гаранция.

 

Още по темата

Card image cap
Топ 20 на най-продаваните употребявани автомобили: 10-то място Skoda Octavia (2004 до 2012)

14
февр.
2018

AUTO BILD ще ви разкрие проблемните зони на тези модели

Card image cap
Внимавайте с тези употребявани автомобили!

13
юли
2017

Има автомобили, които проверяващите от TÜV никак не харесват. AUTO BILD ще ви покаже някои модели, които имат повечко недостатъци

Card image cap
Избягвайте шофиране в опасните часове

7
апр.
2017

За оптималната кондиция зад волана са съществени субективни и обективни фактори. Ако спазвате тези елементарни правила, пътуването ви ще стане много по-сигурно

Card image cap
BMW Серия 7 (Е23) и Mercedes S-клас (W126): двама възрастни аристократи

5
дек.
2017

Каква е трайността на мечтите? Достигналите почтена възраст Mercedes S-класа и BMW "седмица" дават ясен отговор на този въпрос.

Card image cap
Нова Octavia или Е-класа на старо: Кой е разумният избор?

26
мар.
2017

Кой да си купим – новата Octavia или употребяван E-клас? AUTO BILD тества и двата модела

Card image cap

В последния брой:

Архив >