Употребявани луксозни лимузини: VW Phaeton


14
авг.
2018

Внимавайте, има риск! Препоръчваме ви да се наслаждавате с повишено внимание на лимузините от висок клас втора ръка. AUTO BILD ще ви представи седем модела и ще ви обърне внимание на слабите места

VW Phaeton: период на производство 2002 до 2016 г. с дизелови двигатели от 225 до 313 к.с. (V10 TDI) и бензинови от 241 до 450 к.с. (W12). Цените на употребяваните модели в зависимост от възрастта, състоянието и оборудването са между 8 000 и 120 000 лв.

С Phaeton VW си поставя амбициозната цел да се намеси в сегмента на S-клас. Когато първите модели се появяват на пазара през 2002 г., има проблеми с комплексната електроника. Забиващи навигационни системи и паднали акумулатори – това са последиците. След две години производство в Дрезден детските болести са излекувани.

Принципно изработката е безупречна – тя не отстъпва по нищо на тази на британската благородна марка Bentley. Който избере пилотското място в този модел, ще се чувства много добре: седалките са с кожена тапицерия, регулират се електрически, естествено и с подгряване.

След обновяванията на модела (2007, 2008, 2010, 2014) Phaeton все още изглежда непроменен. Хубаво за клиентите на употребявани автомобили: дългият период на производство, липсата на подобаващ имидж и не особено добрият успех на високия клас на моделите на  VW смъкват цените на старо. Можете да намерите модела и за 8000 лв. Но по-добре бягайте далеч от такива оферти! Заради недобрата поддръжка последващите високи разходи са задължителни. Като цяло се въздържайте от притежаващия Euro 3 V10 TDI вариант.

Над сумата от 20 000 лв. има многообещаващи предложения, най-често с доста предпочитаната машина 3.0 TDI, която във версиите с 240 и 245 к.с. (от 10/2008) има Euro 5. Тук също цените падат значително заради дизеловия дебат. V6 TDI с 225 и 233 к.с. са само с Euro 4. Phaeton се справя много добре с високите пробези и затова много изминати километри не са причина за отказ от покупка. Затова пък липсата на изрядно попълнена сервизна книжка е такава причина.

Принципно ремонтите са скъпи. Пример: ако при спукана гума пропуснете да натиснете едновременно двата превключвателя за нивото на налягането на средната конзола, рискувате да повредите въздушното окачване при повдигане на автомобила с крик. Иначе при Phaeton няма официални сервизни акции. Но все пак са известни някои, като например промяна на тапицерията на средната колона…

… смяна на кабелите на алтернатора (само при V8) и за седалките (модел от 2004). В сервизите сменят и запалителните бобини на бензиновите мотори. Често има забележки относно качеството на лака: особено по кантовете на алуминиевите врати има следи от влага и се получават мехури. Електромеханично потъмняващите стъкла на страничните огледала се повреждат с възрастта. Ново стъкло на огледалото струва над 500 лв.

Случайно автоматичната трансмисия да стачкува и да работи в авариен режим? Може да се дължи на датчика за индикация на скоростта.

Ако трябва да сменяте преден носач, то след това е необходим реглаж на предницата.

Извод: голям лукс на малка цена – звучи примамливо. Ако не сте заделили финанси, по-добре не се хвърляйте на евтин Phaeton. По-добрият избор: екземпляр от дилър на марката. Малко по-скъп, но затова пък с гаранция.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >