Употребявани луксозни лимузини: Mercedes S-клас (W220)


13
авг.
2018

Внимавайте, има риск! Препоръчваме ви да се наслаждавате с повишено внимание на лимузините от висок клас втора ръка. AUTO BILD ще ви представи седем модела и ще ви обърне внимание на слабите места

Mercedes S-клас (W220: период на производство от 1998 до 2005 г. с дизелов мотори с мощност от 197 до 260 к.с. (S 400 CDI) и бензинови с от 204 до 612 к.с. (S 65 AMG). Срещат се голям брой оферти. Поддържаните модели обаче са рядкост и струват скъпо. Подобни S-класи се продават на цена поне 14 000 лв. (в Германия). Още по-редки са оригиналните AMG-модели, за които трябва да броите поне 30 000 лв.

Daimler твърди, че S-клас е най-добрият автомобил на света. Нищо чудно, че новият S-клас е пълен с иновации и има много почитатели. Днес те търсят класически версии на модела като W 111/112 и нерядко пренебрегват произвеждания между 1998 и 2005 г. и също пълен с нови технологии W 220.

Независимо от моторизацията повечето предлагани модели са добре оборудвани и предлагат редица комфортни екстри, които са имали премиера в този модел: безключов достъп до автомобила, мигачи в страничните огледала, LED-спирачни светлини, вентилация на седалките, масажна функция на седалките, въздушни възглавници за прозорците, Аirmatic/ABC и Distronic.

С W 220 все още можете да карате луксозна лимузина – при това на ниска цена. Стига разбира се преди покупката да проверите основно желания екземпляр. Ако започнем да изброяваме всички технически проблеми на 20-годишен W 220, направо може да ви се завие свят.

Двигателите на S-клас са здрави и дълголетни, а дефектните автоматични трансмисии понякога препълват сервизните (3000 до 4000 лв.). Важно нещо при проверката: проверете всички функции за комфорт, прочетете компютъра за наличие на евентуални грешки, проверете окачването, качете автомобила на подемник и разгледайте каросерията за наличие на ръжда.

Както при много модели на Mercedes от края на 90-те години това е най-големият проблем. Много автомобили 220 са правени допълнително – най-често и много пъти. Критичните зони са кантовете на вратите, капакът на багажника, калниците, праговете, рамката на предното стъкло и предните колони на покрива. Някои от местата с корозия се виждат едва след демонтиране на тапицериите.

Ако седалките спрат д масажират, това се дължи най-често на централната вакуумна помпа (около 1500 лв.). Най-често се оказва, че някой маркуч е прекъснат или се е откачил.

Стилният кокпит събира най-доброто от 90-те години. Първото поколение на системата Comand (до 9/2002 г.) с монитор с изображение 4:3, мудна навигационна система със CD-ROM и касетофон днес определено изглежда доста куриозно.

Извод: W 220 се появи с иновации, от които в днешно време се възползват голям брой водачи на автомобили. Безупречният в техническо отношение W 220 е модерен и до днес. Съвет за покупка: поддържан S 500 от по-късно производство с богато оборудване ще ви излезе около 18 000 лв.

Още по темата