Употребявани луксозни лимузини: Mercedes S-клас (222)

0710
2024

Употребяваните луксозни седани впечатляват със своя комфорт, престиж и мощност – загубата им на стойност също е впечатляваща.

Често пишем за изгодни и нови автомобили, които са в процес на превръщане в класика. Особено примамлив сегмент в този смисъл са употребяваните луксозни седани, които често достигат най-ниската си стойност след значително по-малко от двадесет години. С други думи: автомобилите тогава струват само между 10 и 20 процента от първоначалната им нова цена.

Бързият спад на цените на внушителните автомобили обаче рядко е свързан с факта, че те са непризнати таланти. Всъщност разходите за поддържане на такъв бивш технологичен лидер често са значителни. Освен особено скъпите резервни части, това се дължи и на цялата техника, която е използвана в автомобилите. Много компоненти са трудни за достигане в случай на ремонт, особено в тесните двигателни отделения. А часовите ставки на сервизите също се повишиха значително през последните години.

Mercedes S-клас (222)

Период на производство: 2013 до 2020 г.
Мощност: 231 до 630 к.с.
Цена: от 52 000 лв.

Benz-ът е масова стока в сравнение с конкуренцията, тъй като S­-клас е най-успешният автомобил от висок клас. Лимузината е глобалният символ на швабите. Особено разнообразно е поколение 222, което с Coupé-то, кабриолета и няколкото версии на Maybach се разви в цялостно модено семейство. В техническо отношение Mercedes залага на всичко възможно. Макар и чудодейното окачване Magic Body Control, при което стереокамери сканират пътната настилка да не направи пробив при технологиите на окачването, S-­клас блести с върховен комфорт. Тихата лимузина има коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,23.

Екстремната гама от задвижвания включва 4-, 6-, 8- и 12-цилиндрови агрегати, бензинови, пълни хибриди, Plug­in­-хибриди и AMG­-версии. Особено разпространени са S 350 Bluetec, V6­-дизелов двигател с 258 к.с. (OM 642), и S 500 с 4,7-литров V8-битурбо мотор (M 278) с 455 к.с.

Слаби страни: според специалистите ангренажната верига на S 500 е уязвима. Освен това се съобщава на вероятност от надраскване на бутала, което се забелязва по-късно при тест на компресията. Широко разпространеният и много солиден двигател OM 642 също има някои слабости (пиезо-инжектори, вихрови клапи). Положителното е, че заради широкото разпространение на двигателя (не само в S­-клас) има много специализирани сервизи за ремонтирането му.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин