Употребявани луксозни лимузини: Mercedes S-клас (W221)


26
авг.
2018

Внимавайте, има риск! Препоръчваме ви да се наслаждавате с повишено внимание на лимузините от висок клас втора ръка. AUTO BILD ще ви представи седем модела и ще ви обърне внимание на слабите места

Периодът на производство на модела е от 2005 до 2013 г. с дизелови двигатели с мощност от 204 до 320 к.с. (S 450 CDI) и бензинови с от 231 до 630 к.с. (S 65 AMG). Допълнително се предлага и хибридна версия със системна мощност от 299 к.с. Трябва да приготвите поне 20 000 лв. за W221. Модели с безупречна сервизна книжка от първа ръка пък струват поне 40 000 лв.

Mercedes S-клас е най-продаваната луксозна лимузина в световен мащаб. При W 221 нещата не стоят по-различно: през есента на 2005 г, моделът излиза на пазара, а производството е прекратено през 2013 г. – след над 500 000 екземпляра. Колко добра е S-класата като употребявана? Офертите започват от 20 000 лв., но за тези пари разбира се не може да очаквате изрядно поддържан екземпляр от първа ръка.

Именно поддръжката е предпоставка, да бъдете щастливи с употребявания W221. Ако изберете евтин автомобил, то в повечето случаи ще трябва да ремонтирате много неща, а това ще ви излезе скъпо. Особено, ако проблемите са комплексни, от сервиза на Daimler могат да ви изненадат неприятно с цената на ремонта.

V6-турбодизеловите агрегати подхождат перфектно на превъзходния комфорт на возене. Еинствено обаче произвежданият от 2010 г. S 350 Bluetec (от 45 000 лв.) отговаря на нормата за вредни емисии Euro 6, а останалите 6-цилиндрови дизелови мотори – само на Euro 4. Алтернатива е по-рядко срещаният, но изненадващо бърз S 250 CDI BlueEfficieny с 4-цилиндров двигател с 204 к.с. (0 до 100 км/ч за 8,2 секунди, максимална скорост 240 км/ч). Цените му стартират от около 52 000 лв.

Естествено, още по-добре подхожда на Benz един V8-бензинов агрегат: S 450 (340 к.с.) и S 500 (388 к.с., от 2011 г. с 435 к.с.) предлагат убедително разгръщане на мощността, но разходът им на гориво трудно пада под 12 л/100 км. Без значение, дали дизелов или бензинов вариант: ако можете да приготвите 50 000 лв. за безупречен екземпляр с доказа сервизна история, ще редуцирате риска при покупката почти до минимум.

Това може да ви създаде ядове при покупка на употребявана S-класа:  при V6- и V8-бензиновите агрегати до 9/2006 г. се износва зъбно колело на задвижващата верига. Разходите за смяната излизат около 9000 лв. Акумулаторите също могат да са проблемни: при по-продължително стоене в гараж, S-класата често ви изненадва с паднали акумулатори.

При комбинирания уред се срещат премигвания, грешки в дисплея и тотално повреждане на монитора (скоростомера). при проблеми при превключването на автоматичната трансмисия 7G-Tronic не винаги помага само ъпдейт на софтуера. Новата предавателна кутия струва 11 000 лв.

До повреда във функционалността на мултиконтурната седалка може да се стигне вследствие на разхлабени кабелни контакти и дефектни устройства за управление.

Airmatic: дефектният амортисьор заедно с труда може да ви излезе около 2000 лв. Нерядко има смущения при функционирането.

Извод: S-клас е пълен със сложна техника, чийто ремонт е скъп. затова е по-добре, ако инвестирате повече и купувате автомобил само от дилър и с гаранция.

Още по темата