2018
Внимавайте, има риск! Препоръчваме ви да се наслаждавате с повишено внимание на лимузините от висок клас втора ръка. AUTO BILD ще ви представи седем модела и ще ви обърне внимание на слабите места
Maserati Quattroporte (M139): период на производство от 2003 до 2012 г. с V8-мотори с мощност от 400 (4,3 литра) до 440 к.с. (4,7 литра). Петото поколение на Maserati Quattroporte може да се намери на цена от 32 000 лв.
Очите блестят и сърцето бие учестено! Как спираща дъха, луксозна италианска красавица. При това за под 40 000 лв.
Непреходен, с подчертано изразена любов към детайла дизайн на Pininfarina за наслада на окото; жаден за обороти, страстно звучащ V8 двигател на Ferrari като музика за ухото, както и полирано благородно дърво и мека като коприна кожа като балсам за душата.
Моментът е изключително подходящ за покупка на автомобил-мечта. Експертите са убедени: Quattroporte V е достигнало най-ниската си точка в ценово отношение. Добре запазени и образцово сервизирани екземпляри със секвенциална скоростна кутия стартират от 36 000 лв., а по-късните модели с автоматична трансмисия на ZF – от 46 000 лв. Ако купите автомобил в този ценови диапазон, цената му вероятно няма да пада повече.“
Допълнителната сума за произвежданото от 2007 г. Quattroporte с 6-степенна автоматична предавателна кутия на ZF е добре вложена: секвенциалната 6-степенна скоростна кутия превключва късно и с придърпване, а маневрирането по път с наклон изисква нежно боравене с педала на газта.
Освен това при спортен стил на шофиране съединителят е податлив на износване, като в такъв случай след 30 000 километра е необходима смяната му. По-предпазливите и по-сдържани водачи обаче могат да направят първата смяна на съединителя и след 100 000 километра. Важен съвет: в сервизите на Maserati можете да установите степенна на износване на съединителя на автомобила.
Иначе Quattroporte не се разваля повече в сравнение с идентичните модели на конкуренцията. При разходите за ремонти на износващи се части Maserati е в една лига с Mercedes E 63 AMG и BMW M5. Новите предни спирачни дискове и накладки заедно с монтажа струват в Германия около 3600 лв., а същата операция за задните ще ви излезе около 2800 лв.
По-скъп ще ви излезе ремонтът на окачването. Носачите се предлагат само в комплект за всяка страна, а заедно с монтажа струват 3400 лв. След това разбира се трябва да направите реглаж на предницата.
Задвижваният с верига V8 агрегат рядко създава проблеми. защитата от корозия като цяло е добра – единствено по лайстната на дръжките и в долната част на задния капак може да се появи ръжда.
Извод: прекрасен дизайн а ла Сoupé, фамозен V8 двигател на Ferrari-V8 и динамични характеристики на спортен автомобил – Quattroporte е уникално. заради високите цени на резервните части по-добре купете сервизиран екземпляр с изрядно попълнена сервизна книжка и безупречна история.