Употребявани луксозни лимузини: Jaguar XJ (X350)


28
авг.
2018

Внимавайте, има риск! Препоръчваме ви да се наслаждавате с повишено внимание на лимузините от висок клас втора ръка. AUTO BILD ще ви представи седем модела и ще ви обърне внимание на слабите места

Период на производство – от 2003 до 2009 г. с двигатели с мощност от 207 к.с. в единствената дизелов моторизация до 395 к.с. в показания тук XJR. Най-евтините екземпляри на XJ започват от 10 000 лв, докато такива с безупречна сервизна книжка и история – от 16 000 лв. Най-добре е за употребяван XJR в добро състояние да приготвте поне 30 000 лв.

Jaguar XJ е синоним на непреходна елегантност – при топмодела XJR допълнена с порция спорт. За по-старите модели на Jaguar съществуват доста предразсъдъци: ненадеждни и скъпи. Вярно ли е това?

Тестовият автомобил не е загубил нищо от своя блясък. Солидна черна боя, бляскав хром, приятно ухаеща черна кожа на тапицерията, фино полирано дърво. Jag at its best: X350 е последният XJ с интериор а ла класическа клубна атмосфера. Ако се вгледате внимателно, ще откриете детайли, които не са перфектно изработени. като цяло обаче XJ е комфортен и на ниво.

Изпреварил времето си: още през 2003 г. Jaguar използва лесно управляващ се тъчскрийн.

До фейслифта през 2006 г. ексклузивен белег на XJR: радиаторната решетка а ла пчелна пита.

X350 на XJ вози превъзходно: серийното въздушно окачване реагира изключително фино на неравностите на пътя. Истинска наслада е да пътувате с модела по лоша пътна настилка. Както и да чуете металния звук, когато пришпорите 4,2-литровия  V8 мотор.

Страничното накланяне заблуждава: XJR е пъргав и неутрален в завоите. XJR не пращи от мощност, а по-скоро е автомобил, който изпълнява спокойно и равномерно всяко желание за ускорение, без да драматизира. XJR е бърз, но не държи да го показва на всички и постоянно.

Ако си паднете по автомобила, едва ли ще мислите за последващите разходи. Но все пак е добре да го направите. С покупката на X350 на старо ще се сдобиете с лукс на поносима цена. Не трябва да забравяте обаче, че разходите, които ще последват, са на нивото на високия клас. S-клас, Серия 7 или XJ не струват малко.

Най-силната страна на X350 е всъщност най-скъпата му слабост: ако амортисьор на въздушното окачване изпуска, смяната във фирмен сервиз на Jaguar струва около 3000 лв. – на амортисьор.

6-степенна автоматична предавателна кутия на ZF превключва нежно и прецизно. От пробег 60 000 километра или на всеки 4 години трябва да сменяте маслото на трансмисия, както и филтъра. Разходите са около 500 лв.

4,2-литровият V8 агрегат и издръжлив и надежден. Дефектните сензори на дроселовата клапа и повреждащи се термостати са сред нерядко срещаните проблеми. За Eaton-компресора важи същото, каквото и за автоматичната трансмисия: непременно сменяйте маслото.

По ръбовете на вратите, по калниците и в долната част на рамката на задното стъкло може да се появи корозия. Ако уплътнение на задното стъкло е повредено, под рамката може да се събира вода.

Извод: X350 е последният XJ с класически дизайн на Jaguar. Почти всички „болежки“ на неговите предшественици са излекувани, нито един Jag преди това не е бил толкова комфортен и надежден. По отношение на механиката не си позволява никакви слабости, но ремонтите по окачването са типично за класа скъпи.

 

Още по темата

Card image cap
Е-класа на старо: внимание, ръжда!

8
дек.
2017

Прочутият модел от среден клас на Mercedes е надежден и дълготраен автомобил, но за съжаление е известен и с предразположението си към корозия...

Card image cap
VW Polo на старо: защо всички тичат подире му

15
ян.
2018

Предсказуем като чиновник, точен като часовник... има много причини да изберете евтиния употребяван VW Polo.

Card image cap
Употребявани автомобили: най-евтините комбита на пазара

3
сеп.
2017

AUTO BILD провери няколко обяви, огледа поостарелите просторни комбита. Голямата изненада - дори и тези, които разполагат с малък бюджет, могат да намерят своя товарач. А с малко повече умения при пазарлъка ще ви останат пари и за някои ремонти

Card image cap

В последния брой:

Архив >