2024
Употребяваните луксозни седани впечатляват със своя комфорт, престиж и мощност – загубата им на стойност също е впечатляваща.
Често пишем за изгодни и нови автомобили, които са в процес на превръщане в класика. Особено примамлив сегмент в този смисъл са употребяваните луксозни седани, които често достигат най-ниската си стойност след значително по-малко от двадесет години. С други думи: автомобилите тогава струват само между 10 и 20 процента от първоначалната им нова цена.
Бързият спад на цените на внушителните автомобили обаче рядко е свързан с факта, че те са непризнати таланти. Всъщност разходите за поддържане на такъв бивш технологичен лидер често са значителни. Освен особено скъпите резервни части, това се дължи и на цялата техника, която е използвана в автомобилите. Много компоненти са трудни за достигане в случай на ремонт, особено в тесните двигателни отделения. А часовите ставки на сервизите също се повишиха значително през последните години.
BMW Серия 7 (F01)
Период на производство: 2008 до 2015 г.
мощност: 245 до 544 к.с.
цена: от 24 000 лв.
Клиентите, заклели се във вярност на S-клас на Mercedes, определено трябваше да се учудят на техническия фойерверк, запален от BMW със Серия 7. Поколение F01 разполагаше за първи път с двойно задвижване, интегрално активно управление, при което задните колела завива под ъгъл до 2,5 градуса, както и инфоразвлекателна система за задните седалки с интегрирани монитори в облегалките на предните седалки. Също нова бе системата iDrive, която с натискащи се бутони около контролера улесняваше управлението на кокпита. Към широката гама от двигатели спадат 6-, 8- и 12-цилиндрови варианти, но също и два хибрида, като по-късно появилият се (от фейслифта през 2012 г.) използва редови 6-цилиндров бензинов мотор вместо V8-агрегата, като е действително икономичен, но вече почти не се намира като употребяван.
Слаби страни: някои от иновациите междувременно създават проблеми. Контролерът на iDrive с цена от 1400 лв. е сред поносимите. Типични за любимия дизелов вариант 730d са дефектните EGR-клапани или пропускащи радиатори. Интегралното управление отчасти издава шумове, отчасти задните колела блокират в положение на завой. Уязвим при редовия 6-цилиндров бензинов мотор (N54) е уестгейтът на турбото. Внимавайте с V8бензиновите агрегати (N63): тук освен ангренажните вериги, проблемни са и турбините и цилиндровите глави.