2018
Внимавайте, има риск! Препоръчваме ви да се наслаждавате с повишено внимание на лимузините от висок клас втора ръка. AUTO BILD ще ви представи седем модела и ще ви обърне внимание на слабите места
BMW Серия 7 (F01): период на производство 2008 до 2015 с дизелови двигатели от 245 до 381 к.с. (750d) и бензинови от 320 до 544 к.с. (760i). Допълнително се предлагат и хибридни Серия 7 (ActiveHybrid 7) със системна мощност от 354 и 465 к.с. Цените започват от малко под 20 000 лв. Екземплярите в много добро състояние с перфектно попълнена сервизна книжка стартират от 30 000 лв.
Дали Серия 7 с код F01/F02 е препоръчителна за купувачите на коли втора употреба? През 2008 г. петото поколение на Серия 7 с дългата 5,07 метра къса база и като F02 в удължения с 14 см вариант L стартира продажбите си на цена от 140 000 лв.
Днес нерядко се срещат модели с много голям пробег. Предимството на подобни оферти: тези автомобили са изминали голяма част от километрите по магистралата. А принципно в този автомобилен сегмент рядко се пести по отношение на поддръжката. Иначе още 6-цилиндровият дизелов агрегат е с мощност от 245 к.с. и максимален въртящ момент от 540 нютонметра.
В комбинация със старата, но фино настроена 6-степенна автоматична трансмисия, клиентът получава първокласен автомобил за пътуване на дълги разстояния. Настройващите се режими на окачването ви помагат по време на пътуване, а нивото на шум във вътрешното пространство е ниско.
За съжаление източниците на проблеми в Серия 7 са разнообразни. Луксозните автомобили са оборудвани с най-новите технологии и по тази причина е хубаво да имате още гаранция. Ако автомобилът е от трета или четвърта ръка нещата стоят по друг начин. Нашият тестов автомобил например е с пробег от 432 000 километра и сме радостни, че техниката е в безупречно състояние.
Електрониката обаче се поврежда с времето, а не с пробега. След няколко години тази Серия 7 би могла да се превърне в бездънна каца от проблеми. Активното управление бе крайъгълен камък в техниката. Ако системата обаче започне да работи странно, то воланът може да застане накриво. Ако автоматичната трансмисия започне да придърпва, трябва да посетите сервиза. Разбира се не е задължително винаги да се налага цялостна смяна на кутията.
Течовете са типичен проблем на Серия 7: TÜV съобщава за теч на моторно масло, на маслото на скоростната кутия и на диференциала. Освен това уязвимо е и въздушното окачване. С малко късмет ще се разминете само с ъпдейт. Също така не трябва да пренебрегвате и проблемите с климатичната система: причината бе в дефектни кондензатори на един доставчик. BMW ги замени безплатно в рамките на сервизна акция.
Извод: луксозен клас на тарифата на компактни модели? С удоволствие. Но най-добре да си оставите малко пари в сметката – разходите по поддръжката са големи. Ако ви се струва твърде непосилно, тогава се замислете за Серия 5 F10. Той се управлява не по-зле и е със значително по-изгодна поддръжка.