Употребявани луксозни лимузини: Bentley Continental Flying Spur

0110
2024

Употребяваните луксозни седани впечатляват със своя комфорт, престиж и мощност – загубата им на стойност също е впечатляваща.

Често пишем за изгодни и нови автомобили, които са в процес на превръщане в класика. Особено примамлив сегмент в този смисъл са употребяваните луксозни седани, които често достигат най-ниската си стойност след значително по-малко от двадесет години. С други думи: автомобилите тогава струват само между 10 и 20 процента от първоначалната им нова цена.

Бързият спад на цените на внушителните автомобили обаче рядко е свързан с факта, че те са непризнати таланти. Всъщност разходите за поддържане на такъв бивш технологичен лидер често са значителни. Освен особено скъпите резервни части, това се дължи и на цялата техника, която е използвана в автомобилите. Много компоненти са трудни за достигане в случай на ремонт, особено в тесните двигателни отделения. А часовите ставки на сервизите също се повишиха значително през последните години.

Bentley Continental Flying Spur

Период на производство: 2005 до 2013 г.
Мощност: 560 до 610 к.с.
цена: от 46 000 лв.

Continental Flying Spur е не само значително по-рядък в сравнение с Continental GT с две врати (Coupe-то беше първото предложение на Bentley под управлението на VW). Но от гледна точка на купувача на употребявани автомобили това е и по-добрият избор, тъй като седанът често идва от сериозен предишен собственик. Техническото оборудване беше осигурено от вече впечатляващия VW Phaeton, а Flying Spur представлява най-високото ниво на разширение на тази платформа. Стандартно се използва W12 дванадесетцилиндров двигател, създаден от два VR6 двигателя. Ексклузивно: Само при Bentley имаше W12 със задвижване на четирите колела от Audi и плавно превключващата шестстепенна автоматична трансмисия на ZF.

Слаби страни: W12 представлява над 300 килограма от 2,5-тонния модел. Следи от удар върху предното дъно разкриват дали Continental Flying Spur е управляван правилно или по-скоро безчувствено. Класическа грешка: дефектен капак на багажника (мотор, панти или контролен модул). Шарнирите на силно натоварения преден мост често се износват. Износването на спирачките също е над средното. Всяка работа в тясното двигателно отделение изисква много разглобявания, например за смяна на уязвимите вторични въздушни помпи.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин