2024
Употребяваните луксозни седани впечатляват със своя комфорт, престиж и мощност – загубата им на стойност също е впечатляваща.
Често пишем за изгодни и нови автомобили, които са в процес на превръщане в класика. Особено примамлив сегмент в този смисъл са употребяваните луксозни седани, които често достигат най-ниската си стойност след значително по-малко от двадесет години. С други думи: автомобилите тогава струват само между 10 и 20 процента от първоначалната им нова цена.
Бързият спад на цените на внушителните автомобили обаче рядко е свързан с факта, че те са непризнати таланти. Всъщност разходите за поддържане на такъв бивш технологичен лидер често са значителни. Освен особено скъпите резервни части, това се дължи и на цялата техника, която е използвана в автомобилите. Много компоненти са трудни за достигане в случай на ремонт, особено в тесните двигателни отделения. А часовите ставки на сервизите също се повишиха значително през последните години.
Audi A8 (D4)
Период на производство: 2010 до 2017
Мощност: 204 до 605 к.с.
цена: от 30 000 лв.
Audi A8 демонстрира добре тренирана форма във високия клас. Това се дължи не само на леката алуминиева архитектура (D4 за първи път е базирано на модулната платформа за модели с надлъжно разположен двигател с вътрешно горене), но и на отлично реагиращото динамично управление и стабилната връзка с пътната настилка със сравнително късите ходове на пружините на окачването. Единствено свикналите с доста комфортното возене на S-клас водачи се оплакват от суровия характер на A8. Гамата от моторизации е екстремно широка – от 4-цилиндров хибрид (екстремно рядко срещан) през 6-цилиндров и 8-цилиндров дизелов двигател до 6,3-литровия W12-атмосферен мотор с 500 к.с. Като спортни имиджови модели са позиционирани S8-версиите с 520 или 605 к.с. (S8 Plus). 4-литровият турбо V8 агрегат заменя от 2012 превъзходно звучащия 4,2-литров атмосферен V8 мотор.
Слаби страни: при щети частите на каросерията се сменят от Audi. Излиза доста скъпо, затова специализираните сервизи предлага ремонтни дейности по автомобила. Не всеки обаче може да се справи добре: ако преди обработка ламарините не бъдат нагрети достатъчно добре, има опасност от течове. Любимите резервни части: компресор на въздушното окачване и инжектори на 3.0 TDI. Дизеловите агрегати са не само маратонци, но и чести кандидати за тунинг-преработки. Вследствие на това страда цялото задвижване с ангренажната верига.


