Употребявани леки автомобили с 4х4 до 20 000 лв.: Subaru Legacy

0812
2023

Две задвижващи оси дават повече увереност и стабилност. Предимство, което кара моделите с 4х4 да изпъкват през зимата. Ще ви представим шест модела, които са убедителни като употребявани.

4х4 звучи примамливо – използването му в автомобилите след 80-те години нараства все повече и повече. За SUV-ове и мощни автомобили то се разбира от само себе си. Двойното задвижване означава и комфорт на задвижването.

Иначе 4х4-системата прави автомобила по-тежък с до 150 кг. Освен това моделите с перманентно дойно задвижване харчат повече – до 2 л/100 км. По-голямата цена като нови на автомобилите с 4х4 води и до по-голяма остатъчна цена като употребяван. През зимата все пак трябва да внимавате – по-доброто сцепление на пътя и по-доброто поведение в завоите не означават автоматично и по-добър спирачен път.  

Subaru Legacy

При Subaru 4×4 спада към добрия тон, а двойното задвижване се разбира от само себе си като мечът за самурая. Така всички версии на  Legacy се предлагат само с двойно задвижване. Петото поколение на Legacy не успя да се отурси от имиджа си на екзотичен модел в Германия. По-разпространен и произвеждан и до днес е по-високият модел Outback, който с пластмасовите си елементи подчертава своя офроуд характер. Това прави по-редкият Legacy още по-интересен. За съжаление мощните версии с 200 к.с. не се предлагаха на германския пазар. За не толкова мощните, но култивирано работещи бензинови боксерни двигатели опционално се предлага безстепенна автоматична трансмисия (Lineatronic). Пъргавият дизелов боксерен агрегат се предлагаше само с механична скоростна кутия.

Ранните версии на пуснатия тогава дизелов боксерен мотор също се считат за уязвими. Лагерите на коляновия вал се износват често заради меката конструкция на двигателния блок. Съединителят също изглежда не достатъчно здрав за 350-те нютонметра на двигателя със самовъзпламеняване. Внимавайте, тъй като Legacy нерядко е използван от своите притежатели като автомобил за теглене – максималният прикачен това е 1800 кг. Бензиновите варианти се считат за безпроблемни маратонци, тъй като работят с неизискващ поддръжка ангренажен ремък – той се сменя на всеки 100 000 до 160 000 километра. Дизеловият агрегат е с ангренажна верига.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин