2025
Основната компетентност на дизеловия двигател е неговата ефективност. Представяме ви шест особено икономични употребявани автомобила, всички от които харчат под пет литра в теста на AUTO BILD!
Дизелът става все по-непопулярен, регистрациите не оставят съмнение в това и намаляват. Когато скандалът с вредните емисии започна преди осем години и електрическите автомобили и хибридите не играеха съществена роля, техният дял в регистрациите на автомобили все още беше малко под 50 процента.
През последните дванадесет месеца процентът на дизеловите автомобили като нови в Германия е само малко над 15 процента, докато бензиновите двигатели все още съставляват около една трета от регистрациите. Това се дължи и на покачването на цените на дизеловото гориво, което се повиши рязко, особено след 2020 г., но сега отново се понижи.
Дизелът постепенно е изместен, особено при малките и компактните автомобили, също така много производители вече не предлагат дизелова опция в по-ниските сегменти. При това тези модели са изключително икономични като дизелови двигатели.
Представяме шест модела, които имаха разход по време на теста от по-малко от пет литра дизел на 100 километра, което в някои случаи позволяват пробег от над 1000 километра.
BMW 320d Efficient Dynamics Edition
Период на производство: 2011 до 2018 г.
Мощност: 163 к.с.
Тестов разход на гориво: 4,6 л
Цена: от 24 000 лв.
BMW усърдно усъвършенства поколението F30, което изглежда с по-добра изработка, по-уверено и по-спокойно от своя предшественик. Това се дължи на оптимизираното окачване, което допринася значително повече за комфорта, без това да е за сметка на динамиката. Но също и на нови екстри, като например на опционалния превключвател за удоволствие от шофиране, който може да се използва за промяна в реакцията на окачването и задвижването. Особено успешна е новата автоматична трансмисия на ZF, която сега има осем вместо предишните шест степени, и не само впечатлява със своята бърза, ненатрапчива акробатика при превключването, но също така ви помага да спестите пари.
2-литровият турбодизелов двигател мобилизира 163 к.с. и 380 нютонметра максимален въртящ момент. Това означава, че са възможни 230 км/ч, като при теста за разхода „баварецът” все пак беше впечатляващо икономичен с 4,6 литра дизел.
Слаби страни: В доклада на TÜV F30 „изпъква” с дефектни пружини и амортисьори, неизправности по отношение на ръчната спирачка и теч на масло. Той също така често се проваля на теста за емисии. Ръждата, от друга страна, изобщо не е проблем за F30. Но има проблем с ангренажната верига за синхронизиране, който засяга както двигателя N47, така и неговия наследник B47 (от 2015 г.). Не купувайте без тест за стартиране на студения двигател, проверете, дали от двигателния отсек се чува тракане и стържене. Редовната смяна на маслото е задължителна за тези двигатели.


