Употребявани икономични дизелови модели: Renault Captur 1.5 dCi 90

0302
2025

Основната компетентност на дизеловия двигател е неговата ефективност. Представяме ви шест особено икономични употребявани автомобила, всички от които харчат под пет литра в теста на AUTO BILD!

Дизелът става все по-непопулярен, регистрациите не оставят съмнение в това и намаляват. Когато скандалът с вредните емисии започна преди осем години и електрическите автомобили и хибридите не играеха съществена роля, техният дял в регистрациите на автомобили все още беше малко под 50 процента.

През последните дванадесет месеца процентът на дизеловите автомобили като нови в Германия е само малко над 15 процента, докато бензиновите двигатели все още съставляват около една трета от регистрациите. Това се дължи и на покачването на цените на дизеловото гориво, което се повиши рязко, особено след 2020 г., но сега отново се понижи.

Дизелът постепенно е изместен, особено при малките и компактните автомобили, също така много производители вече не предлагат дизелова опция в по-ниските сегменти. При това тези модели са изключително икономични като дизелови двигатели.

Представяме шест модела, които имаха разход по време на теста от по-малко от пет литра дизел на 100 километра, което в някои случаи позволяват пробег от над 1000 километра.

Renault Captur 1.5 dCi 90

Период на производство: 2013 до 2019 г.

Мощност: 90 к.с.

Тестов разход на гориво: 4,6 л

Цена: от 17 000 лв.

Renault уцели десетката с Captur. Първото поколение на модела е базирана в техническо отношение на малкия автомобил Clio IV, като затова има предно задвижване. Captur е поръчван често с двуцветен лак и с нерядко големите си джанти изглежда доста динамично. На всичкото отгоре Captur впечатли и търсачите на изгодни сделки сред клиентите. От една страна, срещу малко доплащане те получиха доста по-добър кросоувър в сравнение с Clio. От друга страна, един от особено икономичните модели. В частност се касае за представения тук дизелов вариант с 90 к.с.

Звучи като неголяма мощност, но благодарение на въртящ момент от 220 нютонметра, малкият модел се представя доста прилично. Ориентираният към комфорт Captur често успява да спечели и по-възрастните клиенти, поради което „французинът” може да бъде открит и като добре поддържан употребяван автомобил.

Слаби страни: Версиите с петстепенна механична скоростна кутия (6-степенна за версията със 110 к.с.) са за предпочитане пред DSG трансмисията (EDC), която не превключва много лесно. Седалките предлагат недостатъчна странична опора и не са непременно подходящи за дълги пътувания. Основата на Clio също страда от голямото тегло на модела. TÜV съобщава за над средния брой дефекти при окачването. Появяват се и критична ръжда и проблеми с тестовете за вредни емисии. В допълнение, лошото качество на боята спомага за появата на проблемни участъци.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин