Употребявани икономични дизелови модели: Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic

3101
2025

Основната компетентност на дизеловия двигател е неговата ефективност. Представяме ви шест особено икономични употребявани автомобила, всички от които харчат под пет литра в теста на AUTO BILD!

Дизелът става все по-непопулярен, регистрациите не оставят съмнение в това и намаляват. Когато скандалът с вредните емисии започна преди осем години и електрическите автомобили и хибридите не играеха съществена роля, техният дял в регистрациите на автомобили все още беше малко под 50 процента.

През последните дванадесет месеца процентът на дизеловите автомобили като нови в Германия е само малко над 15 процента, докато бензиновите двигатели все още съставляват около една трета от регистрациите. Това се дължи и на покачването на цените на дизеловото гориво, което се повиши рязко, особено след 2020 г., но сега отново се понижи.

Дизелът постепенно е изместен, особено при малките и компактните автомобили, също така много производители вече не предлагат дизелова опция в по-ниските сегменти. При това тези модели са изключително икономични като дизелови двигатели.

Представяме шест модела, които имаха разход по време на теста от по-малко от пет литра дизел на 100 километра, което в някои случаи позволяват пробег от над 1000 километра.

Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic

Период на производство: 2010 до 2015 г.

Мощност: 95 к.с.

Тестов разход на гориво: 4,3 л

Цена: от 10 000 лв.

Малък автомобил с дизелов двигател? Днес това звучи странно. В случая с Fiesta, чийто добре изолиран четирицилиндров двигател впечатлява в няколко отношения, можете много лесно да свикнете с тази комбинация. С изключение на минималната си жажда, гладко работещият 1.6 TDCi реагира спонтанно и със своите 205 нютонметра постига прилични стойности на еластичност въпреки петстепенната си скоростна кутия с по-дълго предавателно отношение (без автоматични скорости).

Като „Econetic“, Ford оборудва Fiesta с особено тесни 14-цолови джанти и допълва оборудването през 2012 г. с автоматична старт-стоп система. Други плюсове са доброто кормилно управление и повече от приличния комфорт на окачването.

Слаби страни: Малки автомобили като Fiesta често страдат от изоставане в поддръжката с напредване на възрастта, а оферти с безупречна сервизна книжка са относително трудни за намиране. Но с подходяща грижа, малкият дизелов двигател често може да работи без проблеми над 300 000 километра. Когато става въпрос за оборудване, важи „по-малкото е повече“, тъй като странностите на електрониката са типични слабости на Fiesta.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин