2025
Основната компетентност на дизеловия двигател е неговата ефективност. Представяме ви шест особено икономични употребявани автомобила, всички от които харчат под пет литра в теста на AUTO BILD!
Дизелът става все по-непопулярен, регистрациите не оставят съмнение в това и намаляват. Когато скандалът с вредните емисии започна преди осем години и електрическите автомобили и хибридите не играеха съществена роля, техният дял в регистрациите на автомобили все още беше малко под 50 процента.
През последните дванадесет месеца процентът на дизеловите автомобили като нови в Германия е само малко над 15 процента, докато бензиновите двигатели все още съставляват около една трета от регистрациите. Това се дължи и на покачването на цените на дизеловото гориво, което се повиши рязко, особено след 2020 г., но сега отново се понижи.
Дизелът постепенно е изместен, особено при малките и компактните автомобили, също така много производители вече не предлагат дизелова опция в по-ниските сегменти. При това тези модели са изключително икономични като дизелови двигатели.
Представяме шест модела, които имаха разход по време на теста от по-малко от пет литра дизел на 100 километра, което в някои случаи позволяват пробег от над 1000 километра.
Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine
Период на производство: 2014 до 2016 г.
Мощност: 110 к.с.
Тестов разход на гориво: 4,5 л
Цена: от 22 000 лв.
Добрите гени (модулна платформа за модели с напречно разположен двигател) осигуряват по-ниско тегло на Octavia III. Спрямо предшественика си, чехът е свалил около 100 килограма. В комбинация с ниво на оборудване GreenLine (15 милиметра смъкване на опкачването, 16-цолови джанти с гуми с оптимизирано съпротивление на търкаляне), Octavia се превърна в един от най-икономичните автомобили от среден клас. Той е и един от най-просторните модели в този сегмент, предлагащ 590 литра вместимост на багажника като седан и 610 до 1740 литра като комби.
Недостатък на версията GreenLine: прикаченият товар е сравнително малък – 1000 килограма. Другите версии могат да закачат до 1,8 тона. Радиусът на действие, от друга страна, е огромен: с един пълен резервоар (50 литра) Octavia може да измине 1000 километра или дори повече.
Слаби страни: TDI версията със 110 к.с. бързо достига границите си, особено когато е натоварена. Окачването е малко по-твърдо в сравнение с други версии на модела. При продължителния тест бутонът за стартиране на Octavia III (150 к.с. TDI) се развали, темпоматът също стачкуваше, а пукащите звуци от таблото дразнеха водачите. По-лошото обаче беше двойният съединител, който причиняваше стартове с придърпване при потегляне. Образуването на нагар по всмукателните клапани е характерно за по-старите дизелови двигатели. Това може да се отстрани чрез химическо (водород) или механично почистване.


