2025
Основната компетентност на дизеловия двигател е неговата ефективност. Представяме ви шест особено икономични употребявани автомобила, всички от които харчат под пет литра в теста на AUTO BILD!
Дизелът става все по-непопулярен, регистрациите не оставят съмнение в това и намаляват. Когато скандалът с вредните емисии започна преди осем години и електрическите автомобили и хибридите не играеха съществена роля, техният дял в регистрациите на автомобили все още беше малко под 50 процента.
През последните дванадесет месеца процентът на дизеловите автомобили като нови в Германия е само малко над 15 процента, докато бензиновите двигатели все още съставляват около една трета от регистрациите. Това се дължи и на покачването на цените на дизеловото гориво, което се повиши рязко, особено след 2020 г., но сега отново се понижи.
Дизелът постепенно е изместен, особено при малките и компактните автомобили, също така много производители вече не предлагат дизелова опция в по-ниските сегменти. При това тези модели са изключително икономични като дизелови двигатели.
Представяме шест модела, които имаха разход по време на теста от по-малко от пет литра дизел на 100 километра, което в някои случаи позволяват пробег от над 1000 километра.
VW Golf 7 1.6 TDI BlueMotion
Период на производство: 2013 до 2017 г.
Мощност: 110 к.с.
Тестов разход на гориво: 4,9 л
Цени: от 18 000 лв.
Обширният репертоар от таланти на Golf 7 включва и икономичност. Като 1.6 TDI със 110 к.с., той е един от особено „стиснатите” кандидати, постигнал среден разход под пет литра на 100 километра в теста на AUTO BILD. Въпреки това, когато е изцяло натоварен, икономичният TDI достига своите граници. Все пак неговите 250 нютонметра максимален въртящ момент са на разположение при 1500 об/мин, а Golf с икономичния двигател може да развие максимална скорост до 200 км/ч при необходимост.
Останалите таланти са добре известни: много място, прилична настройка на окачването, удобни седалки и лесно управление на кокпита. Благодарение на широкото му разпространение, купувачите на употребявани автомобили имат голям избор.
Слаби страни: особено при ранните екземпляри на Golf 7 навигационната система изнервя с честите си забивания. Ако имате затруднения при смяната на скоростите с механична трансмисия, регулирането на жилата често може да помогне. Някои собственици се оплакват от големите ходове на предавките. При моделите с автоматична предавателна кутия има придърпване при студено време. Внимание, при EA288има и подозрения за незаконни устройства за изключване. Въпреки това, все още не е имало задължителна сервизна акции, какъвто беше случаят с EA189. Това обаче не е изключено да стане. Двигателят EA288 се използва и в Skoda Octavia.

