2025
Големи батерии, ефективно задвижване и бързо зареждане: шет употребявани електромобила за дълъг път
600 километра с едно зареждане – това отдавна е реалност. Но само според метода WLTP в лабораторни условия. При темпо 130 км/ч на магистралата нещата изглеждат по друг начин: дори и по-ефективните модели с големи батерии рядко успяват да изминат повече от 250 километра от бърза зарядна станция до бърза зарядна станция.
Mercedes EQE
период на производство: от 2022 г.
мощност: 245–687 к.с.
капацитет на батерията: 89–96 кВтч.
цени: от 74 000 лв.
Mercedes рекламира EQE 350+ като майстор на пътуванията на дълги разстояния, тъй като голямата батерия от 96 кВтч. се предлага само в тази версия (от 2024 г.). По-старите модели имат батерия с капацитет от 90,6 кВтч. Дори това беше достатъчно за изминаването на над 400 километра в теста за пробега с темпо от 130 км/ч. Разходът бе около 22 кВтч.
Бързото зареждане става с до 170 кВт., кривата прилича на плато, а зареждането от 10 до 80 процента отнема 30 минути. За разлика от много други електрически автомобили, максималната скорост е ограничена до 210 км/ч. Това може да е предимство за някои.
По-интересно обаче е рязкото обезценяване. Независимо дали е на пазара на нови или употребявани автомобили, на скъпия EQE не му е никак лесно. Обезценяването е съответно сериозно – с повече от 50 процента след две години и малък пробег. Въпреки че най-евтините модели все още струват поне 74 000 лв., EQE е и с поне един клас над конкурентите, показани тук. Това се забелязва и при шофиране, особено с въздушното окачване и подобряващото пъргавината управление на четирите колела. Материалите и много богатият списък с екстри също са на най-високо ниво.
Слаби страни: Екстри като въздушното окачване и управлението на четирите колела могат да доведат до скъпи ремонти с течение на времето. Някои собственици се оплакват от повредени информационно-развлекателни системи и скърцащи шумове от таблото.
