2023
С падащите цени на новите електромобили бе оказан натиск и върху пазара за употребявани коли с електрическо задвижване. Сега е съвсем изгодно, да си купите електромобил втора ръка. Анализ и съвети за покупка.
Новите технологии струват пари. Сега е съвсем примамливо, да си купите електромобил. Различни фактори доведоха до това, цените на електромобилите на старо да паднат. Според Autoscout24 от септември 2022 до януари 2023 те са се понижили с 14 процента. Средната цена от 110 000 лв. е паднала на 94 000 лв. Главната причина са стабилизираните доставки и сравнително нормалните производствени условия във фабриките.
Китайците упражняват натиск върху пазара за употребявани електромобили
Китайските марки като MG и BYD предлагат голям брой интересни електромобили и поставят под напрежение традиционните автомобилни производители – също и на пазара за употребявани коли. През четвъртото тримесечие на 2022 г. например Sixt са поръчали 100.000 електромобила от BYD!
Лидерът в бранша Tesla също води борба за пазарни дялове, като за пореден път коригира надолу цените на масовите си модели Tesla 3 и Y. Освен това американският автомобилен производител увеличи значително производството си – през 2022 г. концернът е произвел общо 1.369.611 автомобила.
Факт е, че в момента пазарът за електромобили е с тенденция към намаляване на цените. Дали ще остане така, никой не може да каже със сигурност. Експертите очакват повишено търсене, което вероятно ще повиши цените им.
Съвет за покупка: осем употребявани електромобила за немного пари
На базата на осем електромобила на старо ще ви покажем как се развива пазарът за употребявани автомобили с електрическо задвижване. Цените са от най-ниските предложения в онлайн-борсите за коли на старо в Германия.
Renault Zoe от 14 000 лв.
Малкият „французин” стартира през 2013 и през 2019 г. получи обстоен фейслифт, включително и възможност за бързо зареждане и подобрени батерии. По-новите модели все още държат цени. При по-старите модели трябва да имате предвид и допълнителния наем на батерията.
Kia E-Soul от 28 000 лв.
Корейският висок модел предлага много място на прилична цена. Той се предлага като електромобил вече второ поколение. В момента в Германия на старо се предлагат около 200 екземпляра, като тези от 2017 г. стартират от около 28 000 лв.
VW e-Golf от около 28 000 лв.
Електрифицираната версия на Golf 7 стартира от 2014 г. с мощност 85 кВтч. и през 2016 г. получи голям ъпдейт с увеличение на мощността на 100 кВт. Добро качество на изработка. През 2020 г. в Германия са продадени най-много екземпляри на модела – 17 438.
BMW i3 от 28 000 лв.
От 2013 до средата на 2022 г. авантгардно изглеждащия електромобил е произведен 250 000 пъти. В момента в Германия на старо се предлагат около 2300 екземпляра. Внимавайте с евтините модели, използвани като коли под наем. По-скъпи и по-търсени са i3s-моделите.
Nissan Leaf (ZE1) от 32 000 лв.
Напълно пригоденият за всекидневието пионер сред електромобилите се превърна в най-успешните електромобили през последните години. Много място, лесно управление, но и само среден електрически пробег. В момента в Германия има около 500 екземпляра на старо.
VW ID.3 от 52 000 лв.
Първият изцяло електрически модел на Volkswagen предлага много пространство и динамично пътно поведение. Той е базиран на изцяло нова платформа за електромобили. Проблемите със софтуера не са за пренебрегване. Внимавайте с екземплярите, използвани като коли за споделено пътуване!
Tesla Model 3 от 58 000 лв.
Моделът от среден клас помогна за пробива на американския производител Tesla. Винаги с богато оборудване, с голяма мощност на електромотора и с приличен пробег. Като нов е малко по-скъп от VW ID.3. В момента на пазара за употребявани автомобили в Германия се предлагат 1400 екземпляра, отчасти с големи пробези.
Mercedes-Benz EQC от 92 000 лв.
Електрическият SUV от премиум-клас се появи на пазара през 2020 г. Досега Mercedes не успява да постигне голям пазарен успех. 408 к.с. и пробег по WLTP от до 432 километра.
ИЗВОД
Ларс Якумайт
Растящото предлагане и пригоденият за всекидневието пробег правят употребяваните електромобили все по-привлекателни. Същевременно се развива и инфраструктурата за зареждане. Внимавайте със старите модели с изтекла гаранция.