2018
период на производство: 2012 – 2015 г. • дизелови двигатели: 2.2 D със 163 и 200 к.с., 3.0 D с 240 и 275 к.с.
Jaguar като комби – не се среща често, но все пак съществува. Междувременно и новото поколение на XF може да се поръча във версия Sportbrake. Предшественикът бе предлаган от Jaguar между края на 2012 и 2015 г. Sportbrake владее чудесно темата за комфорта: Дори с 20-цолови джанти този Jag вози впечатляващо. Серийното въздушно окачване на задната ос, замислено първоначално като регулиране на нивото, определено му помага в това начинание.
Jaguar XF (седан) с обозначението 3.0 V6 Diesel S Premium Luxury премина през продължителния тест на AUTO BILD през 2012 г. и получи много добра оценка 5. Единственият ремонт бе смяната на спирачните дискове и накладки – е, наложиха се общо три смени по време на 100 000 километра, но няма значение…
Впечатление правеше образуването на следи и драскотини по дисковете – вероятно заради мърсотията. недобре затегнат болт предизвикваше теч на моторно масло – проблемът бе решен в сервиза. Отвътре Jaguar също ни грабна с модерния си лукс. При тестовия ни модел бяхме впечатлени от качеството на изработка на материалите, които след 100 000 километра не бяха износени.
Вместимостта на багажника е от 550 до 1675 литра. При заключителната проверка след разглобяването не бе установена никаква ръжда по нашия XF. V6-дизеловият мотор с 275 к.с. демонстрира минимални износвания. Електрическата система също действаше безпроблемно – това е типично за британците. Цените на произвеждания само като дизелов Sportbrake са паднали доста – причината е, че моделът не е с Euro 6. Четиригодишните модели могат да се намерят на цена под 40 000 лв.