Употребявани благородни комбита: BMW Серия 5 (F11)

0102
2018

период на производство: от 2010 г. • бензинови двигатели: 520i със 184 к.с., 523i със 204 к.с., 528i с 245 и 258 к.с., 530i с 272 к.с., 535i с 306 к.с., 550i с 408 и 450 к.с., M5 с 560 и 575 (Competition) к.с. • дизелови двигатели: 518d със 143 и 150 к.с., 520d със 184 и 190 к.с., 525d с 204 и 218 к.с., 530d с 245 и 258 к.с., 535d с 299 и 313 к.с., M550d с 381 к.с. • хибриди: Active Hybrid 5 с 340 к.с. системна мощност (306 к.с. двигател с вътрешно горене, 54 к.с. електромотор).

С оценка 6 в продължителния тест на AUTO BILD Серия 5 (F11) демонстрира през 2013 г. на какво е способен. По онова време в теста ни на 100 000 километра участваше 528i. Стабилното пътно поведение, достатъчното място и перфектно превключващата 8-степенна автоматична трансмисия превърнаха Серия 5 Touring в изключително желан модел. За повечето предизвикателства е достатъчен и 520d със 184 к.с., а ако се нуждаете от повече, то се насочете към редовите 6-цилиндрови двигатели. Дизеловите двигатели получиха през 2014 г. Euro 6 (серийно при M550d, в 530d BluePerformance още от 2011 г.)

Известни при F11 са проблеми с кондензаторите на климатичната инсталация, но от BMW се справиха с проблема и в рамките на сервизна акция ги ремонтираха. Затова е добре да проверите историята на ремонтите на автомобила. Серия5 е привлекателна за мошеничества по отношение на превъртане на километража, тъй като на пазара се продават автомобили с астрономически пробези.

Широка конзола, прегледна система iDrive: вътрешното пространство на нашия модел от продължителния тест бе в доста добро състояние след 100 000 километра. Нямаше никакви тракания и скърцания по време на движение, тапицериите на седалките останаха стегнати. Серия 5 по принцип е сред доста тихите модели – шумовете от движение и от двигателя остават на заден фон.

Иначе качеството на мокетите в багажника можеше и да е по-добро. Материята се износваше доста бързо и не изглеждаше добре. Серия 5 определено не е заслужила подобна мярка на пестене. Вместимостта на багажното отделение е на нивото на конкуренцията – с изключение на Mercedes E-клас. За добре поддържан екземпляр на пет години трябва да приготвите поне 40 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин