2018
период на производство: 2003 – 2010 г. • бензинови двигатели: 520i със 170 к.с., 523i със 177 и 190 к.с., 525i със 192 и 218 к.с., 530i с 231, 258 и 272 к.с., 545i с 333 к.с., 550i с 367 к.с., M5 с 507 к.с. • дизелови двигатели: 520d със 163 и 177 к.с., 525d със 177 и 197 к.с., 530d с 218, 231 и 235 к.с., 535d с 272 и 286 к.с.
BMW Серия 5 (E61) предлага това, което харесват почитателите на BMW: директен контакт с пътя при добър комфорт на возене. Същевременно с това окачването е ахилесовата пета на Серия 5, тъй като носачите на предната и задната оси се износват бързо. Сред уязвимите елементи са кабелните снопове в задния капак, както и акумулаторът, който се изтощава при дълго неизползване. С 6-цилиндровите дизелови двигатели ще изминавате с удоволствие голям брой километри. Моторите M57 (520d/30d/35d) страдат от някои детски болести вихровите клапи на всмукателния колектор могат да се отчупят и да паднат. Някои сервизи предлагат отстраняване на тези вихрови клапи. От 2005 г. двигателите разполагат с по-здрава всмукателна система.
В сравнение с наследника кокпитът на модела изглежда сериозно поостарял. Иначе обаче нямате основания за оплакване – позицията на седене и ергономията са типично перфектни за BMW. Качеството на материалите бе по-скоро обикновено до фейслифта през март 2007 (на снимката е фейслифт версията). Опционалните комфортни седалки са мечта не само на дълъг път.
Максималната вместимост на товарното пространство е 1650 литра. Много полезен детайл при BMW: отделно отварящото се задно стъкло. Десетгодишни 530d с панорамен покрив, Head-up-дисплей и кожена тапицерия могат да се намерят на цена от около 20 000 лв. Междувременно доста търсени са и 530i, разполагащи след фейслифта с 272 к.с. от редовия 6-цилиндров мотор (N53). Тогава ще трябва да приготвите поне 24 000 лв.