Употребявани благородни комбита: Audi A6 (C6)

2501
2018

период на производство: 2004 – 2011 г. • бензинови мотори: 2.0 TFSI със 170 к.с., 2.4 със 177 к.с., 2.8 FSI със 190, 210 и 220 к.с., 3.2 FSI с 255 к.с., 3.0 TFSI с 290 к.с., 4.2 (FSI) с 335 и 350 к.с., 5.2 FSI с 435 (S6) к.с., 5.0 TFSI с 580 (RS6) к.с. • дизелови мотори: 2.0 TDI със 136, 140 и 170 к.с., 2.7 TDI със 180 и 190 к.с., 3.0 TDI с 224, 233 и 240 к.с.

С поколението C6 Audi позиционира окончателно A6 в горния среден клас. Специално Avant е превъзходен автомобил за пътуване на дълъг път, предлага много място и комфорт. Напълно му подхожда сдържано мъркащият V6-дизелов мотор. Както 4-цилиндровите, така и 6-цилиндровите TDI агрегати отговарят на максимум Euro-5 норма за вредни емисии. Освен това по-старите модели често са засегнати от ръждата (прагове, врати и заден капак).

Неспокоен празен ход, придърпване при даване на газ или тракащи звуци – всичко това може да е признак за дефект с впръскването. Впръсквателната помпа също се разваля при TDI-двигателите. Нерядко дизеловите мотори са засегнати от чиптунинга: при 3.2 FSI и не чак толкова при по-мощните и по-икономични 3.0 TFSI (компресор) агрегати. 2.0 TFSI са известни с харча си на масло.

При по-старите модели – над десетгодишни – си личи износването в кокпита. Иначе седалките предлагат достатъчно добра странична опора и са комфортни и на дълги разстояния. Избягвайте модели с Multitronic, дефектите често водят до придърпване при смяна на предавката или загуба на мощност. Автоматичната трансмисия  (Tiptronic) си върши работата значително по-добре.

Въпреки сериозната си дължина от 4,93 метра багажникът не е изключително голям – максималната му вместимост е 1660 литра. Седем-осемгодишните V6-дизелови с богато оборудване и пробег от около 150000 километра стартират от около 25 000 лв. Бензиновите версии са по-редки и по-скъпи. След появата на разполагащия с 290 к.с. 3.0 TFSI няма причина да купувате S6. Тук цените стартират от приблизително 30 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин