Употребявани благородни комбита от 20 000 лв.: Audi A6 (C6)


31
май
2019

Благородните комбита като BMW Серия 5 Touring или Audi A6 Avant се предлагат след осем до десет години на цената на нов малък автомобил.  Колко добри са обаче тези премиум-комбита като употребявани и на кои слабости трябва да обърнат внимание клиентите?

Период на производство: 2004 – 2011 • бензинови двигатели: 2.0 TFSI със 170 к.с., 2.4 със 177 к.с., 2.8 FSI със 190, 210 и 220 к.с., 3.2 FSI с 255 к.с., 3.0 TFSI с 290 к.с., 4.2 (FSI) с 335 и 350 к.с., 5.2 FSI с 435 (S6) к.с., 5.0 TFSI с 580 (RS6) к.с. • дизелови двигатели: 2.0 TDI със 136, 140 и 170 к.с., 2.7 TDI със 180 и 190 к.с., 3.0 TDI с 224, 233 и 240 к.с.

С поколение C6 Audi налага A6 окончателно във високия среден клас. Специално Avant е превъзходен автомобил за пътуване на дълги разстояния, предлагайки много място и висок комфорт. Сдържано мъркащите V6-дизелови агрегат подхождат перфектно на модела. Но всъщност както 4-цилиндровите, така и 6-цилиндровите TDI двигатели отговарят на норма за вредни емисии Euro-5. Не особено приятен факт: по-възрастните модели могат да бъдат засегнати от корозия (прагове, кантовете на вратите и задния капак).

Неспокойният празен ход, придърпване при подаване на газ или тракане – това могат да са знаци за дефектни инжектори. Впръсквателната помпа също често се поврежда при TDI-двигателите. Нерядко дизеловите мотори страдат от „чиптунинг“. Моторизациите 2.0 TFSI са известни с това, че харчат масло.

Уютен: кокпитът. Дори при по-ранните модели, които имат зад гърба си поне 10 години, следите от употреба на автомобила са в рамките на приличното. Предните седалки предлагат достатъчно добра странична опора и са комфортни и при пътуване на дълги разстояния. Нашата препоръка е да избягвате моделите с Multitronic трансмисия, дефктите често се изразяват в придърпване при превключване и загуба на мощност. Автоматичната трансмисия (Tiptronic) си върши работата значително по-добре.

Въпреки дължината си от 4,93 метра, моделът разполага с вместимост на багажника от 1660 литра – средна стойност. Десетгодишните V6-дизелови варианти с добро оборудване и максимален пробег от 150 000 километра стартират от 22 000  лв. (в Германия). Бензиновите версии се срещат по-рядко (в Германия) и са по-скъпи. От разполагащия с 290 к.с. 3.0 TFSI нагоре няма да имате причина да си купите скъпото S6. Тук цените стартират от 32 000 лв. (в Германия).

Още по темата

Card image cap
Тествахме TT RS по трасето на Льо Ман!

21
юни
2016

Audi вдъхва нов живот на 5-цилиндровия турбомотор и в TT RS го „разпилва” до 400 к.с. AUTO BILD изпробва най-мощното ТТ!

Card image cap
Hyundai Elantra на старо: защо таксиджиите са влюбени в него?

5
февр.
2018

Ако Hyundai Elantra въобще може да ви впечатли с нещо, то това е надеждността

Card image cap
Тест: първият хибрид на Renault

9
окт.
2017

Първият хибриден модел на Renault е комбиниран с дизелов агрегат. Обозначението на модела Hybrid Assist обещава повече, отколкото може да изпълни

Card image cap
Mercedes SLC или Audi TT: коя е иконата на бъдещето?

10
окт.
2016

SLK вече се нарича SLC – и за пръв път ще го сравним с Audi TT. В теста участва и едно Porsche 911 Cabrio от 1989 година. Отваряме покривите за теста

Card image cap
Как да поставим ксенон

30
ное.
2016

Време е този Golf да започне да „вижда“ по-добре: комплект за следпродажбен монтаж позволява ъпгрейд на фаровете

Card image cap
Jeep Grand Cherokee WH: можем ли да се доверим на този „американец“?

6
мар.
2017

Наскоро дизеловият скандал засегна и Jeep. Но двигателят на Mercedes при по-старите модели не е засегнат

Card image cap

В последния брой:

Архив >