Употребявани благородни комбита от 20 000 лв.: Audi A6 (C6)


31
май
2019

Благородните комбита като BMW Серия 5 Touring или Audi A6 Avant се предлагат след осем до десет години на цената на нов малък автомобил.  Колко добри са обаче тези премиум-комбита като употребявани и на кои слабости трябва да обърнат внимание клиентите?

Период на производство: 2004 – 2011 • бензинови двигатели: 2.0 TFSI със 170 к.с., 2.4 със 177 к.с., 2.8 FSI със 190, 210 и 220 к.с., 3.2 FSI с 255 к.с., 3.0 TFSI с 290 к.с., 4.2 (FSI) с 335 и 350 к.с., 5.2 FSI с 435 (S6) к.с., 5.0 TFSI с 580 (RS6) к.с. • дизелови двигатели: 2.0 TDI със 136, 140 и 170 к.с., 2.7 TDI със 180 и 190 к.с., 3.0 TDI с 224, 233 и 240 к.с.

С поколение C6 Audi налага A6 окончателно във високия среден клас. Специално Avant е превъзходен автомобил за пътуване на дълги разстояния, предлагайки много място и висок комфорт. Сдържано мъркащите V6-дизелови агрегат подхождат перфектно на модела. Но всъщност както 4-цилиндровите, така и 6-цилиндровите TDI двигатели отговарят на норма за вредни емисии Euro-5. Не особено приятен факт: по-възрастните модели могат да бъдат засегнати от корозия (прагове, кантовете на вратите и задния капак).

Неспокойният празен ход, придърпване при подаване на газ или тракане – това могат да са знаци за дефектни инжектори. Впръсквателната помпа също често се поврежда при TDI-двигателите. Нерядко дизеловите мотори страдат от „чиптунинг“. Моторизациите 2.0 TFSI са известни с това, че харчат масло.

Уютен: кокпитът. Дори при по-ранните модели, които имат зад гърба си поне 10 години, следите от употреба на автомобила са в рамките на приличното. Предните седалки предлагат достатъчно добра странична опора и са комфортни и при пътуване на дълги разстояния. Нашата препоръка е да избягвате моделите с Multitronic трансмисия, дефктите често се изразяват в придърпване при превключване и загуба на мощност. Автоматичната трансмисия (Tiptronic) си върши работата значително по-добре.

Въпреки дължината си от 4,93 метра, моделът разполага с вместимост на багажника от 1660 литра – средна стойност. Десетгодишните V6-дизелови варианти с добро оборудване и максимален пробег от 150 000 километра стартират от 22 000  лв. (в Германия). Бензиновите версии се срещат по-рядко (в Германия) и са по-скъпи. От разполагащия с 290 к.с. 3.0 TFSI нагоре няма да имате причина да си купите скъпото S6. Тук цените стартират от 32 000 лв. (в Германия).

Още по темата

Card image cap
Продължителен тест: 100 000 км с Volvo XC60 D4

26
февр.
2017

Най-популярното Volvo не бие на очи. Но дали техниката и надеждността са на нивото на високата цена? Това стана ясно след продължителния ни тест! През лятото на 2017 година се очаква наследникът!

Card image cap
Новият Renault Talisman: изисканият наследник на Laguna

5
февр.
2016

Голямото Renault търси малката ниша – като добре оборудван служебен автомобил, конкурент на Passat и Mondeo. Очакваната стартова цена за България е 41 490 лв.

Card image cap
Какъв хибрид ни е нужен?

30
апр.
2016

На мнение сте, че дизеловите модели вече не са най-доброто решение? Тогава може да се спрете на някой от нашите хибридни SUV-ове

Card image cap
VW Golf GTI Clubsport S: с 310 “коня” на Нюрбургринг

14
юни
2016

По случай 40-ия юбилей на Golf GTI VW лансира на пазара GTI Clubsport S. Поредната специална версия? Да, и то каква!