2019
Благородните комбита като BMW Серия 5 Touring или Audi A6 Avant се предлагат след осем до десет години на цената на нов малък автомобил. Колко добри са обаче тези премиум-комбита като употребявани и на кои слабости трябва да обърнат внимание клиентите?
Период на производство: 2009 – 2016 • бензинови двигатели: 180 със 156 к.с., 200 със 184 к.с., 250 с 204 и 211 к.с., 300 с 252 к.с., 350 с 272, 292 и 306 к.с., 400 с 333 к.с., 500 с 388 и 408 к.с., 63 AMG с 525, 557 и 585 к.с. • дизелови двигатели: 200 CDI със 136 к.с., 220 CDI със 163 и 170 к.с., 250 CDI с 204 к.с., 300 CDI с 204 и 231 к.с., 350 CDI с 211, 231, 252, 258 и 265 к.с. • газ: 200 NGT със 156 и 163 к.с. • хибрид: 300 BlueTEC Hybrid с 231 к.с. (204 к.с. двигател с вътрешно горене, 27 к.с. електромотор).
С Е-клас 212 Mercedes отново се върна към старото качество. В актуалния доклад на TÜV 212 е в челото. Проблеми има от време на време с недостатъчно добре действащи паркинг-спирачки. Известни са и проблеми с тампоните на двигателя и окачването на задната ос. Това обаче са лесно износващи се части.
По-сериозен е проблемът с ангренажните вериги, които се разтягат при 4-цилиндровите дизелови мотори и могат да доведат до повреда на двигателя. Тук трябва да се действа дори и при най-малкия шум – за съжаление ремонтът е скъп, тъй като трябва да се разглоби целия двигател. При по-големите дизелови мотори нерядко има теч от инжекторите.
Критикуваните често като прекалено обикновени пластмаси във вътрешното пространство не скърцат и тракат дори и след четири обиколки на земното кълбо. Няма и никакви оплаквания относно окачването. В модела обаче винаги присъства усещане за такси. Вътре има много пространство на всички места, а комфортът е на високо ниво. В рамките на две сервизни акции Mercedes подобряват тръбопроводите на маслото на сервоуправлението и подменят кормилната кутия на 4Matic-моделите (с 4х4).
С вместимост от 1950 литра багажникът е огромен. Тук важи същото, както и при Серия 5 Touring: внимавайте за превъртени километражи! E-клас е сред автомобилите, които често имат големи пробези. Поддържани екземпляри с дизелов мотор с Euro 6 могат да се намерят и под 40 000 лв. (в Германия). V6-бензиновите версии са малко по-скъпи, като например разполагащият с 408 к.с. E 500 (V8-битурбо) на 212 е комбито-мечта. Тук цените стартират от около 52 000 лв. (за Германия).