2019
Благородните комбита като BMW Серия 5 Touring или Audi A6 Avant се предлагат след осем до десет години на цената на нов малък автомобил. Колко добри са обаче тези премиум-комбита като употребявани и на кои слабости трябва да обърнат внимание клиентите?
Период на производство: 2010 до 2017 г. • бензинови двигатели: 520i със 184 к.с., 523i с 204 к.с., 528i с 245 и 258 к.с., 530i с 272 к.с., 535i с 306 к.с., 550i с 408 и 450 к.с., M5 с 560 и 575 (Competition) к.с. • дизелови двигатели: 518d с 143 и 150 к.с., 520d със 184 и 190 к.с., 525d с 204 и 218 к.с., 530d с 245 и 258 к.с., 535d с 299 и 313 к.с., M550d със 381 PS • хибриди: Active Hybrid 5 с 340 к.с. системна мощност (306 к.с. двигател с вътрешно горене, 54 к.с. електромотор).
С оценка 6 в продължителния тест на AUTO BILD предишното поколение на модела (F11) през 2013 г. ни демонстрира, на какво е способно. В теста на 100 000 километра участваше 528i. Стабилна позиция на пътя, достатъчно място и перфектно превключваща 8-степенна автоматична трансмисия превръщат Серия 5 Touring в доста предпочитан модел. 520d със 184 к.с. е достатъчен за повечето предизвикателства, ако който желае повече, може да се насочи към редови 6-цилиндрови двигатели. Дизелите са преоборудвани през 2014 г. на Euro 6 (при M550d винаги серийно, в 530d BluePerformance още от 2011 г.).
Известни при F11 са проблемните кондензатори на климатика, но BMW оправи всичко в рамките на гаранцията. Затова проверете, дали в сервизната книжка е отразено оправянето на проблема. Серия 5 е доста примамлив модел за превъртащите километражи, тъй като на пазара има екземпляри с километрични пробези. За съжаление те често биват „коригирани“.
Широка конзола, прегледна система iDrive: вътрешното пространство на нашия автомобил от продължителни тестове и след 100 000 километра е абсолютно свеж. Няма никакво тракане и скърцане, тапицериите са приятно стегнати. Освен това Серия 5 е сред най-тихите кандидати – няма почти никакви шумове в купето по време на движение.
Малко изнервящо бе качеството на мокета в багажното отделение: можеше и по-добре, тъй като сега изглежда малко износен. Иначе вместимостта на багажника е на нивото на конкуренцията – с изключение на Mercedes E-клас. За добре поддържани екземпляри на възраст 5 години трябва да приготвите 40 000 лв. (в Германия).