Употребявани благородни комбита от 20 000 лв.: BMW Серия 5 (F11)


10
юни
2019

Благородните комбита като BMW Серия 5 Touring или Audi A6 Avant се предлагат след осем до десет години на цената на нов малък автомобил. Колко добри са обаче тези премиум-комбита като употребявани и на кои слабости трябва да обърнат внимание клиентите?

Период на производство: 2010 до 2017 г. • бензинови двигатели: 520i със 184 к.с., 523i с 204 к.с., 528i с 245 и 258 к.с., 530i с 272 к.с., 535i с 306 к.с., 550i с 408 и 450 к.с., M5 с 560 и 575 (Competition) к.с. • дизелови двигатели: 518d с 143 и 150 к.с., 520d със 184 и 190 к.с., 525d с 204 и 218 к.с., 530d с 245 и 258 к.с., 535d с 299 и 313 к.с., M550d със 381 PS • хибриди: Active Hybrid 5 с 340 к.с. системна мощност (306 к.с. двигател с вътрешно горене, 54 к.с. електромотор).

С оценка 6 в продължителния тест на AUTO BILD предишното поколение на модела (F11) през 2013 г. ни демонстрира, на какво е способно. В теста на 100 000 километра участваше 528i. Стабилна позиция на пътя, достатъчно място и перфектно превключваща 8-степенна автоматична трансмисия превръщат Серия 5 Touring в доста предпочитан модел. 520d със 184 к.с. е достатъчен за повечето предизвикателства, ако който желае повече, може да се насочи към редови 6-цилиндрови двигатели. Дизелите са преоборудвани през 2014 г. на Euro 6 (при M550d винаги серийно, в 530d BluePerformance още от 2011 г.).

Известни при F11 са проблемните кондензатори на климатика, но BMW оправи всичко в рамките на гаранцията. Затова проверете, дали  в сервизната книжка е отразено оправянето на проблема. Серия 5 е доста примамлив модел за превъртащите километражи, тъй като на пазара има екземпляри с километрични пробези. За съжаление те често биват „коригирани“.

Широка конзола, прегледна система iDrive: вътрешното пространство на нашия автомобил от продължителни тестове и след 100 000 километра е абсолютно свеж. Няма никакво тракане и скърцане, тапицериите са приятно стегнати. Освен това Серия 5 е сред най-тихите кандидати – няма почти никакви шумове в купето по време на движение.

Малко изнервящо бе качеството на мокета в багажното отделение: можеше и по-добре, тъй като сега изглежда малко износен. Иначе вместимостта на багажника е на нивото на конкуренцията – с изключение на Mercedes E-клас. За добре поддържани екземпляри на възраст 5 години трябва да приготвите 40 000 лв. (в Германия).

Още по темата

Card image cap
Dacia втора ръка: добър избор?

24
февр.
2016

От над 10 години Dacia жъне успехи на пазара на изгодните автомобили. И това си личи по поддръжката

Card image cap
Топ 20 на най-продаваните употребявани автомобили

6
февр.
2018

AUTO BILD ще ви разкрие проблемните зони на тези модели

Card image cap
Употребяваните автомобили на ужаса

27
дек.
2016

Тези автомобили направо подлудяват специалиста по употребявани автомобили на AUTO BILD Ларс Буземан

Card image cap
VW Golf IV Variant: aвтомобилът на старо

6
дек.
2017

Комбиверсията Variant с TDI-двигател е практичен и функционален избор от гамата на Golf IV, но не дава гаранция за свръхнадеждност.

Card image cap
Volvo XC90 V8: Великолепно неразумно… и без загуба на стойност!

17
февр.
2017

С единствения V8 в историята на марката първият SUV Volvo XC90 най-сетне се превърна в класик

Card image cap

В последния брой:

Архив >