Употребявани благородни комбита от 20 000 лв.: BMW Серия 5 (Е61)


5
юни
2019


Благородните комбита като BMW Серия 5 Touring или Audi A6 Avant се предлагат след осем до десет години на цената на нов малък автомобил. Колко добри са обаче тези премиум-комбита като употребявани и на кои слабости трябва да обърнат внимание клиентите?

Период на производство: 2003 – 2010 г. • бензинови двигатели: 520i със 170 к.с., 523i със 177 и 190 к.с., 525i със 192 и 218 к.с., 530i с 231, 258 и 272 PS, 545i с 333 к.с., 550i с 367 к.с., M5 с 507 к.с. • дизелови двигатели: 520d със 163 и 177 к.с., 525d със 177 и 197 к.с., 530d с 218, 231 и 235 к.с., 535d с 272 и 286 к.с.

BMW Серия (E61) предлага точно това, което харесват почитателите на BMW: директен контакт с пътната настилка при добър комфорт. Същевременно окачването е ахилесовата пета на Серия 5, а към не толкова типичните проблеми спадат уязвимите снопове от кабели  в задния капак, и акумулаторът, който пада при дълъг престой. С 6-цилиндровите дизелови агрегати можете да изминете безгрижни километри. M57-двигателите (520d/30d/35d) обаче имат някои детски болести – например вихровите клапи на всмукателния колектор. Някои сервизи предлагат премахването им. От 2005 г. двигателите разполагат с по-здрава всмукателна система.

В сравнение с този на наследника кокпитът изглежда малко поостарял, но иначе нямате основания за оплаквания. Позицията на седене и ергономичността са типично перфектни за BMW. Качеството на материалите бе сравнително обикновено до фейслифта през март 2007 г. (на снимката е версията след фейслифта). Опционалните комфортни седалки са мечта не само при пътуване на дълги разстояния.

Максималната вместимост на багажника е 1650 литра. При BMW има нещо изключително практично: отделно отварящото се задно стъкло. Дванадесетгодишните 530d с панорамен покрив, Head-up-дисплей и оборудване с кожена тапицерия се предлагат за около 20 000 лв. (в Германия). Междувременно доста търсени са оригинални 530i, които след фейслифта разполагат с 272 к.с. – последната степен на мощност на финия атмосферен редови 6-цилиндров мотор (N53). За този модел трябва да приготвите поне 26 000 лв.

Още по темата

Card image cap
Toyota Corolla на старо: нищо не е невъзможно

19
ян.
2018

Традиционно японците винаги са постигали високи резултати и добри успехи. Това важи с пълна сила и за марката Toyota, където практичността и дългият живот на автомобилите е правило от много години. Тези два принципа са стабилен фундамент, върху който вече са изградени в милиони тиражи на модела Corolla.

Card image cap
Citroen C3 на старо: френски за начинаещи

19
сеп.
2017

"Грозното пате" 2CV бе популярен, но и доста ненадежден автомобил. Citroen C3 е следващото изгодно предложение на французите. Как се представя френското Polo след няколко години?

Card image cap
Jeep Wrangler на старо: прост, открит и надежден

16
ян.
2018

Цените на старите Jeep Wrangler TJ се движат между интервала 7000 и 13 000 лева. Те са подходящи за ежедневни приключения

Card image cap
Jeep Grand Cherokee WH: можем ли да се доверим на този „американец“?

6
мар.
2017

Наскоро дизеловият скандал засегна и Jeep. Но двигателят на Mercedes при по-старите модели не е засегнат

Card image cap

В последния брой:

Архив >