2017
Другото име на надеждността? Toyota! И малкият модел не прави изключение. Наследникът на Starlet – Yaris (Typ P1, 1999–2005) се класира преди години на 22-ро място от общо 107 при седемгодишните автомобили. Тоест при конкурента на Polo всичко е перфектно?
За съжаление и тази Toyota има някои недостатъци. Еднолитровият базов бензинов двигател с 68 к.с. (от 2003 г. с 65 к.с.) има склонност към течове на масло от капака на разпределителния вал, освен това спирачките и съединителя се износват много бързо. Автоматизираната скоростна кутия Freetronic и 4-степенната автоматична трансмисия с хидротрансформатор също се повреждат понякога, като разходите по ремонта може да са толкова високи, че ремонтът да се окаже финансова тотална щета. Затова е по-добре да изберете екземпляр с механична скоростна кутия.
Хитрото при Yaris: с дължината си от 3,62 метра е по-къс от Polo или Fiesta, но предлага по-гъвкав интериор. Това се дължи на регулируемата надлъжно с 15 сантиметра задна седалка. Но предните седалки с фиксирана височина са неудобни, пластмасите в интериора напомнят на кофички за кисело мляко, а централно разположеното дигитално арматурно табло се харесва само на почитателите на Captain Future.
Извод
Зареждате с гориво, шофирате, от време на време обслужвате в сервиза – такъв е животът със стария Yaris. Но спирачните дискове и съединителят се износват доста бързо за модел на Toyota. Внимавайте с най-евтините „убити от каране“ екземпляри – въпреки добрата слава на производителя, те могат да се окажат проблемни, най-вече заради лоша поддръжка.

Единственият проблем според TÜV: предните спирачни дискове се износват прекалено бързо. Но шарнирите на окачването са солидни