Употребявани автомобили: Renault Twizy – електрическият стол

Екологичен, изгоден, чудесен! Малкият електромобил е на пазара вече година. AUTO BILD провери „французина”


18
апр.
2017

Светът на маркетинга има собствен език. Клиентите на Twizy са доста малко. Дали тези клиенти са се заблудили? Първо няколко разяснения за малкия „французин”. Това автомобилче  всъщност не е истинския автомобил. Не претендира и да бъде. Twizy е по-скоро нещо като ATV, което във версията с 5 к.с. може да се управлява от водачи от 16 годишна възраст. Има и версия с 18 к.с., за която е необходима шофьорска книжка. Трикът на Renault спестява на фирмата краштестове и редица разрешителни. Easy-Twizy е екзистенциалист: без вредни емисии, без врати, без странични прозорци, без ABS, без ESP, без отопление – на практика без всичко. Електрическото возило обаче има и своите предимства: тъй като електрическият стол няма стартер, алтернатор, ауспух и ангренажен ремък, всички тези неща не могат да се развалят. Освен това за Twizy не се плащат данъци. Няма скъпи износващи се части – това също прави модела на Renault интересен. Тъй като френският мъник е на пазара от малко повече от година, засега няма списъци с установени от клиентите недостатъци. Като дефектна се оказва ръчната спирачка. Най-често се касае за грешка при обслужването: паркинг-спирачката се освобождава само тогава, когато запалването е включено и педалът е натиснат. Ако дръпнете лоста, без колата да е на контакт, рискувате да повредите системата.  Рекуперацията предотвратява прекомерното износване на спирачките. За щастие, тъй като задните дискове са доста скъпи. Задните гуми се износват бързо, а при студено време електрическият педал заяжда. Във всеки случай това едногодишно електромобилче е интелигентен избор. 

 

ИЗВОД

Употребяваният Twizy е най-евтиният вариант да карате електромобил. Не забравяйте, че ще трябва да плащате и наем на акумулатора. В града този електромобил доставя истинско удоволствие.

 


Това ни дразни

В края на миналата година имаше сервизна акция за Twizy заради възможен теч в хидравличната система на спирачките. Тя засягаше по-ранните модели , произведени до 1-ви май 2012. От сервизите на  Renault съобщават за блокираща паркинг-спирачка и заяждащ електро-педал. Електрониката за зареждане (сменя се безпроблемно по гаранцията) и едностепенната трансмисия също показват слабости от време на време. Най-големият страх на клиентите: дефектен пакет с акумулатори. В рамките на наема на акумулатора пакетът се сменя най-късно при максимален капацитет на зареждане от 75 %.

 

ШАРНИРИТЕ Шарнирите на Twizy са силно натоварени. В някои интернет форуми се говори за пукащи шумове от предната ос.

АКУМУЛАТОРЪТ Литиево-йонният акумулатор е разположен в пода. Пакетът с акумулатори не обича минусовите температури. При теста на AUTO BILD капацитет му стигаше за 71 км. 

СТРАНИЧНИТЕ ПРОЗОРЦИ При затваряне на доплащащите се странични прозорци (защита от атмосферни условия, 129 евро) се получават драскотини по плексигласа.

ПАРКИНГ СПИРАЧКАТА Механиката на паркинг спирачката реагира само тогава, когато запалването е включено и педалът на спирачката е натиснат. Ако опитате със сила, рискувате повреди.

Още по темата

Card image cap
Читателски тест: Димитър Даков за Volvo XC90

15
апр.
2016

Наш почитател ни изпрати собствен текст за голямото Volvo – озаглавен „Атака по статуквото“

Card image cap
BMW M4 Competition: 450 „коня“ подканват към дрифт

9
авг.
2016

Мощност, 20-цолови джанти, спортно окачване и блокаж: новият пакет Competition променя М4 – и то най-вече за добро. Ние тествахме купето с вратите напред

Card image cap
Първи впечатления от новото Mondeo 4×4

10
дек.
2015

Ford оборудва флагмана си за Европа с двойно задвижване. Интелигентната система за Mondeo обаче е запазена само за дизеловите версии

Card image cap

В последния брой:

Архив >