Употребявани автомобили: Renault Modus


13
апр.
2017

Рекламите на Renault винаги са били доста емоционални R5 бе представен като “малък приятел”. Незабравимо е, че „Createur d’Automobiles” произвеждаше “автомобили за живота”.

Не толкова популярен е рекламният слоган на Modus. Автомобилът на френската марка, който попълни програмата на Renault през 2004 г. Малък миниван, който носи в себе си гените на добрия приятел. Дори TÜV харесваше вариативното Renault с регулираща се задна седалка: при първия основен преглед само 4,3 % от всички автомобили на модела показва сериозни дефекти след 3 години. Така Modus бе далеч от своите колеги по марка, доближавайки BMW X3 и Mitsubishi Colt.

Кои части предизвикват тези 4,3 % дефекти? Който познава детайлно марката Renault, той знае, че в търсене на отговор трябва само да свали колелата. Зад тях се намират спирачните дискове, които при този производител се износват традиционно бързо. Renault отказва да даде няколко цента повече за поцинкована ламарина, която би предпазила чувствителните дискове от мърсотия и би предотвратила образуването на корозия. При Modus тя засяга също и задната ос, чиито спирачни дискове също са проблемни. Особено изнервящо е, че в тях са и лагерите на колелата.

Иначе TÜV не се оплаква от други неща, единствено фаровете са отбелязани като проблемни. Въпреки че в това отношение Modus поставя приятелството на сериозно изпитание: за смяна на крушките трябва да свалите целия фар. Това обаче е възможно, само ако преди това сте демонтирали и бронята. Тоест един час работа, плюс цената на крушката. Затова един безплатен съвет: ако се наложи смяна на крушка, сменете крушките и на двата фара.

За съжаление нашият добър приятел не е застрахован от дребни издънки, свързани с електрониката. Така например превключвателят за чистачките може да е причина да не се включват фаровете. А повреденото фабрично радио води до неизключване на осветлението на арматурното табло и оттам да ви падне акумулаторът.

Затова пък двигателите не са проблемни – с изключение на дизеловите, които страдат от дефектни турбокомпресори и помпи за високо налягане. При бензиновите в най-лошия случай се разваля бобината на запалването, иначе няма оплаквания.

Изнервящ е фактът, че смяната на ангренажния ремък трае около 4 часа и не е евтина. Цената на алтернатора също не е ниска. Така въпреки на пръв поглед доброто приятелство, трябва да внимавате Modus да не се превърне в скъпо удоволствие.

Пробно шофиране

НАШИЯТ ТЕСТОВ АВТОМОБИЛ е топмоделът: Modus 1.6 16V ESP Dynamique в черен металик, оборудван с всички екстри.  Първата му регистрация е през юли 2005 г., а пробегът му е 81 000 км. Състоянието му е добро. Няма драскотини и вдлъбнатини, единствено има скъсване на кожената тапицерия на волана.

НАШИТЕ ВПЕЧАТЛЕНИЯ Седалките са типични за Renault – малко меки. Воланът е почти хоризонтален като при автобус и дирижира електрическо сервоуправление, което е доста нечувствително. Modus обаче има добро окачване и не трака, единствено двигателят разочарова: неговите 112 к.с. не са способни на кой знае какви геройства. Моторът се буди едва при високи обороти, но тогава става неприятно шумен.

НАШАТА ОЦЕНКА Доброто състояние и висококачественото оборудване са предимството на този автомобил.

ИЗВОД

Дизайнът е въпрос на вкус, но в ежедневието Renault Modus се доказва като приятен придружител. Ако не изберете дизеловия вариант и потърсите добре поддържан екземпляр, действително ще получи добър приятел.

Още по темата