Употребявани автомобили: Renault Mégane TCe 115 – чарът на сивата мишка


20
февр.
2017

ВАЖНОТО Е ДА СИ РАЗЛИЧЕН – това не продава добре в компактния клас. Това разбраха и в Renault с второто поколение на Mégane: характерната задна част наистина осигуряваше уникалност, но не доведе до добри продажби. Повечето от купувачите в компактния клас не искат да правят впечатление и не търсят експерименти, а ценят по-обикновените форми, доброто оборудване и сигурността на атрактивна цена. Каквото е и положението при третия Mégane. Още като нов автомобил той бе по-изгоден от отличника и бестселър Golf, а като употребяван е чудесна оферта.
Представеният преди година наследник доведе до още по-сериозно падане на цените. Така например 1,6-литров бензинов модел с 5 врати от 2010 година с пробег максимум 100 000 километра струва около 10 000 лева – един сравним Golf VI е по-скъп с около 3000 лева.

Интериор: в Mégane изключителен е само централният дигитален километраж. Стартиране на двигателя с карта и бутон

Френски комфорт? Не, комфортът на возене не е особено висок, окачването е стегнато

Тестовият автомобил с перфектна техника и визия от дилъра на Renault в Хамбург (renault-hamburg.de) струва 19 800 лева, а пробегът му е само 66 000 километра. Той ни впечатли със сигурното си поведение на пътя, обаче 1,2-литровият бензинов двигател със 115 к.с. ускорява „французина“ леко летаргично и мудно. Но поне работи много тихо и изискано. Комфортът на возене, който десетилетия наред бе типичен за френските автомобили, се е изгубил, в Renault са се отказали от нежните настройки, Mégane вози стегнато и не успява да филтрира грубите неравности. Сигурността има върховен приоритет при Renault: Mégane е заслужил 5 звезди в краштеста на NCAP. Но представянето пред TÜV е по-скоро средно. По отношение на разнообразието от варианти Mégane обаче по нищо не отстъпва на Golf: освен класическия модел с 5 врати се предлагат стилно купе, практично комби Grandtour, малко тромавият на пръв поглед кабриолет с твърд сгъваем покрив СС и дори консервативният триобемен седан Fluence.

Спирачна система: за съжаление не рядко при Renault: спирачните дискове се износват бързо, причина за проблеми пред TÜV.

Шарнири и кормилни накрайници: по-солидни в сравнение с предшественика, но все още причина за проблеми пред TÜV заради бързото си износване.

Извод

На пътя Mégane III е по-скоро незабележим модел и не се откроява на фона на останалите автомобили. Той винаги вози сигурно, но не глези нито с особен комфорт, нито с изискано качество. Хубавата новина е, че наследникът вече е при дилърите, което силно понижава цените на употребяваните екземпляри. Другата добра новина: мощните и икономични дизелови двигатели, както и големият избор от модели.

Кабелен сноп: при бензиновите модели може да прекъсне кабелният сноп, смяната струва 900 лева. Понякога отказват и дебитомерите.

Безключов достъп: cистемата функционира надеждно. Съвет: ако не искате да останете пред заключен автомобил, сменяйте батерията веднъж годишно.

Каквото окачването, такива и седалките: те са по-скоро стегнати, отколкото меки. Средно качество на материалите 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >