Употребявани автомобили: Renault Grand Scénic

1212
2021

Като ван Renault Grand Scénic в момента не е сред най-модерните модели на пазара. Ще може ли „французинът” да се представи убедително като употребяван автомобил?

Комфортът и пригодеността за семействата са сред основните компетентности на френските автомобили. Четвъртото поколение на Renault Grand Scénic не прави изключение. Компактният ван стартира през 2016 г. с две различни бази. По-дългият с 23 см вариант Renault Grand Scénic вади своя коз там, където навремето бе силата на Espace: благодарение на дългата каросерия опционално се предлага трети ред седалки с две места.   

На външен вид семейният ван е сред най-красивите представители на този сегмент. Това – освен на динамичните линии – се дължи и на серийните 20-цолови джанти. С ниво на оборудване Experience, 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя и допълнителни пакети предлаганият от Autohus в долносаксонския Бокел тестови автомобил преди 4 години е струвал 63 000 лв. Сега като употребяван цената му е 30 000 лв. Какво получавате за тези пари? Доста добре оборудван за цената си автомобил, който въпреки малките щети по броните и джантите не изглежда стар.

Тестваният от нас базов дизелов агрегат със 110 к.с. отговаря на норма на вредни емисии Euro 6 и е класически разумен двигател. Макар и да се затруднява да придвижва пъргаво тежащия 1,6 тона ван и е за по-скоро спокойните натури. На магистралата всичко над 160 км/ си е живо мъчение. Часът на 1,5-литровия Common-Rail-агрегат настъпва, когато стане дума за икономичност. Посочените от производителя 4 литра не са постижими, но 5 преди запетаята е напълно възможна.

Предлаганото място е кралско и на двата реда седалки

Комбинацията от меко окачване, индиферентно в средното положение управление и спортни колела е малко странна. Предимствата за семейства на Grand Scénic са в практичността му за всекидневието.  Благодарение на нескъпите пакет за оборудване, повечето модели Grand Scénic са щедро оборудвани с екстри. 

Ниското арматурно табло на тестовия ни автомобил крие дигитални уреди и по-малкото изпълнение на нито интуитивно управляващата се, нито бързо работеща инфотейнмънт система R-Link-2. Все пак свързването на смартфони и навигацията работят сравнително добре. За разлика от избраните по-простички пластмаси, предлаганото място и на двата реда седалки е впечатляващо. Върху по френски меко тапицираните седалки могат да се разположат петима души.

Освен това предните седалки се отопляват. Пасажерите в автомобила могат да се радват на шармантни екстри като регулираща се кутия на средната конзола с огромна поставка, малки сгъваеми масички и интегрирани щори за задните прозорци. Общо вместимостта на поставките е цели 63 литра!

По-добро качество в сравнение със Scénic III

При нашия тестови автомобил пробегът от 85 000 километра си личи само по износения багажник. В него се побират 718 литра, а при сгънати седалки – дори 1901 литра. Полезният товар от 644 килограма също ще ви улесни при транспортиране на различни неща.

В ежедневието изнервящ е масивният товарен ръб. Нищо чудно, че при нашия тестови автомобил той е доста издраскан. Иначе в сравнение със Scénic III французите са напреднали доста по отношение на качеството. Времената на откачащите се тапицерии и скърцащите и тракащи шумове вече са минало. Най-новият Grand Scénic е на ниво като употребяван.

ИЗВОД

Цената, комфортът и практичността са трите коза на Grand Scénic. Стилният и красив ван е интересна алтернатива на някои по-скъпи и не толкова просторни SUV-модели.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин