Употребявани автомобили: Ford Edge

1412
2021

Като алтернатива на SUV-мейнстрийма второто поколение на Ford Edge е на пазара до 2020 г. Какво може големият всъдеход като употребяван?

Второто поколение на Ford Edge се предлага в Европа от 2016 до 2020 г. и представлява добра алтернатива на европейските SUV-ове. На външен вид 4х4-SUV-ът е запазил форма и до днес – той е близо до формата на BMW X5 и Mercedes GLE, но в ценово и техническо ниво е един клас по-надолу.

Нашият тестови автомобил от Autohus в Гихум (Долна Саксония) е с първа регистрация от март 2018 г. Като нов този Ford Edge във версия 2.0 TDCi Bi-Turbo 4×4 Titanium с навигационна система, панорамен покрив и LED-фарове е струвал 106 500 лв., а сега се предлага за 44 000 лв.

Ford Edge: щедро място за петима души

С изключение на вдлъбнатината на предния капак и запотените задно светлини дългият 4,81 метра SUV изглежда доста свеж. Дали обаче вътрешните добродетели отговарят на обещанията на външния вид?  За съжаление не съвсем. От една страна Edge е истински приятел с американски добродетели: семействата ще се впечатлят от щедрото място за петима души, което само може да се желае от някои седани.  Големите седалки и комфортното окачване подхождат чудесно на уютния характер на американския автомобил.

LED-фаровете, асистентът за паркиране и адаптивният темпомат работят превъзходно. Относно смисъла на спортния вариант ST-Line определено може да се поспори. По-добре на общата концепция подхожда луксозното оборудване Vignale, което предлага тапицирани с кожа отопляеми и вентилирани седалки. Освен полезният товар от 606 килограма на високо ниво са големият багажник зад широко отварящия се заден капак с вместимост от 602 до 1847 литра, както и  тъчскрийнът на Sync 3 инфотейнмънт системата.

2-литровият битурбо дизелов мотор е класически разумен двигател

Обратната страна на Edge-медала: 3,5 години маратон и пробегът от 175 810 километра са оставили сериозни следи от износване.  Тапицерията на мултифункционалния волан е започнала да се разпада. Страничната част на шофьорската седалка е направо деформирана и сплескана – вероятно от някой тежък водач. Мокетите също са доста пострадали. 2,0-литровият 4-цилиндров дизелов мотор  е класически разумен двигател и се използва до лятото на 2018 г. Той отговаря на норма Euro 6b и с оглед на допустимото общо тегло от 2555 килограма е напълно достатъчен.

На иначе доброто ниво на комфорт малко досадно изглежда приличащото на тракане на шевна машина дизелово мъркане.  Прикаченият товар е 2 тона – съвсем приличен, макар и не образцов. Серийната 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя Powershift понякога доста се замисля – особено при потегляне и маневриране. Ford подобрява нещата в началото на 2019 г. с 8-степенната автоматична предавателна кутия с хидротрансформатор. Освен това след фейслифта се появиха дизелови агрегати със 150 до 238 к.с., а дизайнът бе леко наточен.

При предлаганите в Европа бензинови двигателя се изисква повишено внимание: те са неофициален внос. Ако автомобилът е внесен като употребяван от Щатите, трябва непременно да бъде проверен за евентуални предишни проблеми и щети. Положителното при повечето автомобили в Германия: гаранцията е удължена на седем години. Това намалява рисковете и страничните влияния.

ИЗВОД

Ford Edge е силна алтернатива на SUV-мейнстрийма и блести с много място и комфорт на приемливи цени. Зрялото му качество му носи само симпатии.

Още по темата