2016
Има всякакви заместители на прясното мляко, тостери, които се управляват с приложение за смартфон, тогава защо да няма и BMW с предно задвижване, напречно монтиран трицилиндров двигател и каросерия на ван? Времената се променят, а онези 107 000 купувачи, които през 2015 година са избрали BMW Серия 2 Active Tourer, комбинираха по непознат досега начин типичната за марката динамика на управлението със свободата на големия простор. Или не е така? Чисто нов и „гол като пушка“, 218i Active Tourer струва минимум 53 650 лева. Ако искате малко повече екстри, бързо ще похарчите 20 000 лева за допълнително оборудване – актуалният модел 218i Active Tourer от продължителния тест на AUTO BILD (на снимките) струва над 80 000 лева и въпреки това не прави впечатление на луксозен. Който дава толкова пари за екстри при покупка на нов автомобил, при продажбата след три години най-често губи повече от половината от цената – колкото повече екстри, толкова по-висока е загубата на стойност. И това ни кара да си поставим въпроса за алтернатива с по-стабилна цена. От същата фирма, естествено, с бяло-синята радост от шофирането.
Динамика, това искаме, комбинирана с гъвкав интериор, но не по-скъпа от 60 000 лева. Моделът може да бъде и по-ексклузивен, но без изключителната загуба на стойност на нов, добре оборудван Active Tourer.
Как ви звучи това: 5-литров атмосферен V10 с 507 к.с., който се развърта неуморно до 8250 об./мин. Секвенциална трансмисия, която сменя предавките за състезателно бързите 60 милисекунди. Задно задвижване! 4,9 секунди до 100 км/ч, 14,7 до 200. Не, не говорим за суперспортен автомобил, поне не за такъв, който изглежда така на пръв поглед. Говорим за семейно комби с багажник с вместимост до 1650 литра! За М Туринг от моделното семейство Е61, от който в периода 2007-2010 година BMW M GmbH произведе само 1009 екземпляра. И който през 2008 година като нов автомобил е струвал близо 220 000 лева – но днес, добре поддържан и с пробег 108 000 километра, се продава от дилъра на спортни автомобили J&G Cars в Касел на цената на 218i Active Tourer без екстри – 53 900 лева. Компактен ван с трицилиндров двигател и 136 к.с. или състезателен автомобил с 507 к.с. и каросерия на комби – какво предпочитате?
Ние се отправяме с не толкова активното 218i от редакцията ни в Хамбург към Касел, където ни чака М5 Туринг. Естествено 218i не се справя никак зле със задачите си. Трицилиндровият мотор не се натрапва, но не се и развърта особено жизнено. Кормилното управление е прецизно, но не осигурява интензивен контакт с пътната настилка. Предното задвижване изтегля вана сигурно от завоите, но при потегляне предните колела приплъзват, и то не само на мокра настилка. След 350 километра слизаме и си мислим: това е много добър ван, но при 218i Active Tourer ни липсват гените на BMW.
Продължете на следващата страница …