Употребявани автомобили на едро: тук никой не се заседява дълго


14
юни
2018

РАНО СУТРИН, преди портите да бъдат отворени, всеки клиент може да усети обстановката, която цари в автокъща Dat Autohus. Тук чака опашка от автовози, за да може да бъде отговорено на дневните нужди. 70 автомобила е нормална бройка за един ден, а в силни дни тя може да достигне и до 130. При това всеки ден – между пет и шест дни седмично. Шансът на заинтересованите, които искат да получат информация за „черното Audi от интернет“, не е особено голям. Тук цари атмосферата на търговия на едро. Само ако знаете номера на своя фаворит, можете да се отправите към желания автомобил на огромния паркинг с ключ в ръка. За да разберете цялостната система, проследихме този Mercedes CLA – от доставката му до място номер 9.
Часът е 9, следва разтоварване. Шофьорите на камиони правят това сами.

Сутрин автовозите чакат, за да започнат разтоварване в 9 ч. Днес доставиха и нашия CLA

9.15 ч., приемане на стоката. Получил ли е автомобилът някакви дефекти по време на транспортирането? Служител на Autohus изготвя протокол с щетите за действителното състояние на автомобила. Късметът е с този CLA – колата блести в безупречен вид.

9.30 ч., минисервизиране. За да не замръзне, течността за чистачките се сменя, при необходимост колите се зареждат със зимен дизел. Ако е нужно да се монтират други колела, върху покрива на колата се оставя маркировка – син конус. Допълнителен източник на приходи – повечето автомобили се доставят с два комплекта джанти и гуми, но се продават само с един. Всичко останало се предлага в отделен магазин за гуми и джанти.

9.45 ч., подготовка. CLA се измива и почиства отвън и отвътре за фотосесията.

Сектори за грижа за автомобила
Немонтираните комплекти колела се почистват в система за почистване на джанти с фин пластмасов гранулат и след това се продават отделно. След външното измиване автомобилите се почистват на ръка отвътре.

10.30 ч., проверка на DEKRA. Преди това обаче проверяващите инженери на DEKRA разглеждат колата още веднъж под лупа и изготвят доклад за състоянието и щетите със съответните предложения за ремонт и цени. Тук се отбелязват всяка драскотина, всеки удар от камъче, всеки липсващ превключвател и профилът на всяка гума. Независимата експертиза е основата за следващите процеси, свързани с всеки автомобил. Тя служи на мениджъра по ценообразуването за определяне на цената и прави по-късно бизнеса прозрачен за клиенти и продавачи. Все пак тук всички доставени автомобили са анонимни, докарват се от цяла Германия, има такива и от други европейски страни. Затова надеждните доклади за състоянието на колите са задължителни.

45 минути отделя всеки проверяващ инженер на DEKRA за инспекция на външната част на автомобила

11.15 ч., фотосесия. Накрая CLA влиза в напълно автоматизирана фотолаборатория, където автомобилът бива заснет от различни перспективи. Снимките автоматично се добавят към електронното досие на колата и по-късно могат да бъдат разгледани в мрежата.

Определяне на цената
Отделът за ценообразуване трябва да определи цените на между 70 и 80 автомобила
на ден. След 14 дни цената се проверява и евентуално коригира.

Документите на автомобилите се получават на това място

11.30 ч., определяне на цената, транспортиране. Докато мениджърът по ценообразуването Денис Ото калкулира цената с помощта на шестмесечен анализ на пазара, този зелен CLA изчаква да бъде сортиран на определено място. На следващата сутрин клиентите ще могат да го видят в раздела за нови попълнения. Няколко дни по-късно автомобилът ще бъде продаден. Това, което в нашия случай стана доста бързо, може да продължава до два дни за други автомобили. Ако светят някои предупредителни лампи, колата се насочва към собствения сервиз на автокъщата. Скъпите автомобили с цена около 60 000 лв. минават по „бързата лента“, за да попаднат възможно най-скоро в мрежата и да не задържат излишно капитала. Погледът върху паркинга ни изненадва. Повечето автомобили са черни, сиви, сребристи или бели. Ярките цветове като червения GLK са по-скоро изключения. За щастие, ако питате Денис Ото. Той е наясно, че предлаганите коли са отражение на ситуацията на пътя и на актуалния вкус на клиентите. Изключенията може и да са вълнуващи, но по принцип означават даване на отстъпки. Ако не сте си поръчали нов автомобил с ярък цвят, няма да си го купите и като употребяван. На паркинга срещаме семейство Азмус от Щайнкирхен. Те са дошли в Autohus, за да се информират на спокойствие за различни модели, все още не са се спрели на определен автомобил.

Консултации са възможни само след изтегляне на номерче. Частните клиенти могат да вземат колите на лизинг или с кредит

Може би Mercedes A-клас за нея, както и BMW Серия 5 за него… Може и да изберат нещо съвсем различно. Тук могат да разгледат на спокойствие и също така да тестват избрания модел в района. Без непрестанно да слушат хвалбите на продавача за колата му. Впечатление, потвърждавано от Улф Шнакенберг от Бремен: „Разнообразието кара мнозина, които са дошли например за Audi A6, да си тръгнат с Mercedes C-клас.“ Има и различни мнения. Елке Шрьодер от Хамбург е разочарована. „Има доста дефекти по колите“, казва тя и сочи надрасканата тапицерия на вратата на един Opel Astra. Улф Шнакенберг отговаря: „С помощта на независимите доклади на DEKRA, които изпращаме веднага по имейла на всеки заинтересован, всичко при нас е прозрачно. Всяка драскотина е описана. Клиентът сам решава дали ние, или той самият ще отстрани щетата.“ Тук всеки си налива сам кафето, тегли номер, за да може да изчака разговор с продавач, който е свободен в момента. Разбира се, всичко това може да ви се стори малко отблъскващо. Но в действителност само 17 процента от колите тук, в Бокел, се продават на частни клиенти. Филиалите в Бремен и в Берлин стигат до 25 процента. Един от тези клиенти е Сандра Дол. В центъра за получаване на автомобили тя очаква своя Mercedes GLK. Избрала е колата на сляпо и сега е дошла от Берлин, за да си я вземе. Смела постъпка, за която не съжалява. В 18 часа портите се затварят и в района с площ от 105 000 квадратни метра става спокойно. Но не съвсем. За екипа от логистици започва нощната смяна. Паркиране на друго място, сортиране, сканиране. Така на сутринта ще е ясно кой автомобил къде се намира. А следващите автовози вече ще чакат пред портите.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >