Употребявани автомобили: най-евтините комбита на пазара

AUTO BILD провери няколко обяви, огледа поостарелите просторни комбита. Голямата изненада - дори и тези, които разполагат с малък бюджет, могат да намерят своя товарач. А с малко повече умения при пазарлъка ще ви останат пари и за някои ремонти

0309
2017

Ford Mondeo Turnier

Сериозен автомобил за малко пари

Автомобилът изглежда много запуснат. Гумите са спаднали, акумулаторът е напълно разреден, задната броня е счупена. На километража пише 200 000 км, а търговецът Линдов от Хамбург иска 650 евро – за това Mondeo Turnier от 1996 г. с 1,8-литров бензинов двигател с мощност 115 к.с. С четири нови гуми, акумулатор, спирачни дискове и накладки Ford-ът ще струва 1000 евро. Приемлива цена. Причината – по автокъщите има твърде голямо предлагане. Интересно защо? Малко са автомобилите, които предлагат толкова голям багажник на толкова ниска цена – 1610 литра при сгъната задна седалка. И ако обърнете внимание на типичните проблеми на първото поколение Mondeo (1993-2000 г.), още много години ще се радвате на този автомобил. Най-сериозният проблем на модела е ръждата – по носещите части на каросерията и ауспуха. Тежащият 1,4 тона Ford има проблеми и с разбитите тампони и шарнири по предното окачване, а при лоша поддръжка се наблюдават и пукнатини по спирачните маркучи. В същото време Mondeo от първо поколение има едно преимущество, което може да ви спести много пари: продадени са над 2 милиона екземпляра Turnier – и ако нещо се повреди, по моргите има евтини резервни части.

Извод

Често едно такова Mondeo Turnier е било използвано като работно магаре. Сръчните домашни майстори сигурно ще са щастливи – по моргите има много евтини резервни части.

VW Golf Variant

Неговият враг е ръждата

През 90-те години имаше един господин Лопес, който наложи режим на икономии при VW. Резултатът: третото поколение е най-лошият от всички Golf-oвe. От 1993 до 1999 г. се произвеждаше и модификацията Variant, като качеството и при нея е доста ниско. Да споменем някои от слабостите: ръжда, нестабилното задно окачване с откачащи се тампони, клатещи се седалки, течове от охладителната система, корозирали спирачни тръбопроводи. Ако моделът е дизелов, „убиецът“ номер 1 на двигателите е ангренажният ремък.

Извод

Golf III определено не е за препоръчване. И ако все пак искате Golf, подложете го на обстойна проверка.

Opel Astra Caravan

По-добър от имиджа си

Astra F (1991-1998 г.) има проблем с ръждата: калници, прагове, „ботушите“ на пружините отзад – всички тези ламарини гният много бързо. С течение на времето Ореl постоянно подобряваше корозионната защита, но истински препоръчителни са само моделите, произведени от есента на 1994 г. (с две въздушни възглавници). Много Astra F, които не са били фирмени автомобили, могат да се окажат в много добро състояние. Но винаги трябва да внимавате със следните слаби места: тампоните на предните носачи се разбиват бързо.

Извод

Ако ще купувате Astra F. изберете екземпляр от по-късните, след фейслифта от септември 1994 г. Оттогава качеството е по-високо, ръждата вече не е основен проблем.

Mazda 626 Kombi

Препоръка от Япония

Любители на надеждните автомобили, ето една препоръка и за вас: Mazda 626. Kомбито от петото поколение (1997-2002 г.) е толкова възхитително незабележимо. Това, което смущава любителите на дизайна, се цени от тези , които държат на качеството. При TÜV „японецът“ се представя добре, челното класиране в ранглистата на AUTO BILD се проваля единствено от ефективността на ръчната спирачка и надраните спирачни дискове. Друг проблем: течове от охладителната система.

Извод

Наистина, предлагането на употребявани Mazda 626 не е голямо, автомобилите най-често са първи собственик и съответно са поддржани добре.

Renault Laguna

Капризен „французин“

Първото поколение на Renault Laguna се произвеждаше от 1994 до 2001 г.  Най-често срещаните недостатъци: износено предно окачване с разбити шарнири и тампони, твърде голям луфт във волана и големи течове на масло. Но френският автомобил си има и силни страни: бензиновите двигатели са жилави, харчат повечко, но пък са почти вечни. И, както и при Golf, Astra и Mondeo: по моргите има много евтини резервни части.

Извод

Най-сериозният проблем на първата Laguna е нестабилното предно окачване. Ако то вече е ремонтирано, „французинът“ може да се окаже добра покупка – защото освен това е и евтин.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин