Употребявани автомобили: Най-добрите бензинови модели от 7 класа

При бензиновите модели правилото дълго беше: икономични или доставящи удоволствие. Комбинацията изглеждаше почти невъзможна. Но това се промени отдавна. Тези 7 концепции въодушевяват и като употребявани автомобили

1009
2016

Компактни

Може и без турбо

ВЪЛШЕБНОТО лекарство на Mazda срещу модата на Downsizing-а се нарича SKYACTIV. Също като преди 20 години двигателят извлича 120 к.с. от работен обем от 2 литра. Но за да се повиши мощността, степента на сгъстяване е като при атмосферните мотори от Формула 1. Това подобрява коефициента на полезно действие на четирицилиндровия мотор и разхода му на гориво. Поради липсата на турбокомпресор мощността се разгръща по-хомогенно. Цените на употребяваните Mazda 3 от 2014 година стартират от 28 000 лева.

 

ВИСОКА СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ В БЕНЗИНОВ ДВИГАТЕЛ

Mazda върви по собствен път. Downsizing? Нищо подобно. Компактната Mazda 3 разполага с 2 литра и 120 к.с. Тайната е в много високата степен за сгъстяване от 14,1:1. От Mazda не дават информация за теглото на двигателя.

Mazda 3 Skyactiv-G 120

Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно • Работен обем 1998 куб. см • Мощност 88 кВт (120 к.с.) при 6000 об./мин • Максимален въртящ момент 210 Нм при 4000 об./мин • Максимална скорост 194 км/ч • 0–100 км/ч за 8,9 сек • Предно задвижване/6-степенна скоростна кутия • Резервоар 51 л • Д/Ш/В 4465/1795/1450 мм • Багажник 364–1250 л • Собствено тегло 1280 кг • Тестов разход 6 л А95Н/100 км • Емисии CO2 142 г/км

Среден клас

Малък Benz под налягане

ТОВА Е НАЙ-МОДЕРНИЯТ вариант на M 271. При C 250 въпреки заблуждаващото си име той извлича своята мощ от само 1,8 литра работен обем. Теглото на оборудвания с ангренажен ремък мотор е 127 кг. А от юни 2009 година турбокомпресорът е заменен от механичен компресор. Резултатът са изненадващо изисканите 204 к.с. Downsizing-ът дава резултати: при спокойно шофиране разходът е нисък заради теглото, но ако се възползвате от мощността, семейното комби достига 100 км/ч за 7,4 секунди. Употребявани С 250 Т от 2009 година струват от 32 000 лева.

Директно впръскване с турбо

Двигателят с код M 271 е стара конструкция на Mercedes. От 2009 година агрегатът с директно впръскване вече е с турбо вместо механичен компресор. Теглото на мотора с ангренажна верига е 127 килограма.

Mercedes C 250 T BlueEfficiency

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно • Работен обем 1796 куб. см • Мощност 150 кВт (204 к.с.) при 5500 об./мин • Максимален въртящ момент 310 Нм при 2000 об./мин • Максимална скорост 233 км/ч • 0–100 км/ч за 7,4 сек • Задно задвижване/7-степенна автоматична трансмисия • Резервоар 59 л • Д/Ш/В 4596/1770/1459 мм • Багажник 475 л • Собствено тегло 1505 кг • Тестов разход 8,3 л А95Н/100 км • Емисии CO2 197 г/км

Висок клас

6-цилиндрови мотори с най-фини маниери

BMW СЕРИЯ 5 И 6-ЦИЛИНДРОВИТЕ МОТОРИ. Някои неща просто си подхождат така, сякаш това никога няма да се промени. Класическата комбинация лимузина, редови шестцилиндров двигател и задно задвижване вече почти не се търси от клиентите. Жалко, защото на пътя те винаги предлагат най-висока култура на движение. Сантиментален поглед към миналото осигуряват моделите след 2010 година на цени от 40 000 лева.

РЕДОВИ 6-ЦИЛИНДРОВ ДВИГАТЕЛ

Дори и само „i“ в името звучи носталгично, но означава Injektion – впръскване. Това е успокояващо, защото на борда вече няма карбуратор. N53 е изключително модерен двигател с директно впръскване. И когато се кара по-спокойно, е и учудващо икономичен. Теглото на двигателя е 152 килограма.

BMW 530i

Двигател 6 цилиндъра, отпред надлъжно • Работен обем 2979 куб. см • Мощност 200 кВт (272 к.с.) при 6100 об./мин • Максимален въртящ момент 310 Нм при 1600-4250 об./мин • Максимална скорост 250 км/ч • 0–100 км/ч за 6,5 сек • Задно задвижване/8-степенна автоматична трансмисия • Резервоар 70 л • Д/Ш/В 4899/1860/1464 мм • Багажник 520 л • Собствено тегло 1685 кг • Тестов разход 9,7 л А95Н/100 км • Емисии CO2 230 г/км

Луксозни

Високи технологии и лукс от Япония

ЕСТЕСТВЕНО, и Toyota се опита да свали разхода на върховия си модел Lexus – но с хибридна система. Която освен това осигурява и висок комфорт на задвижването. Все пак нищо не е толкова тихо и с толкова въртящ момент като електромотора, който разгръща пълната си мощ още от покой. Единственият проблем освен високите разходи по поддръжката: скромният полезен товар от 375 килограма. Цените на употребяваните LS 600h от 2008 година стартират от 50 000 лева.

8-ЦИЛИНДРОВ ХИБРИД

С Lexus LS 600h майсторът на хибридните технологии Toyota си построи паметник. Двигателят с вътрешно горене и електромоторът са перфектен екип. До 50 км/ч автомобилът се движи чисто електрически, след това V8 се включва неусетно. А цялата тази техника е тежка. Задвижването и акумулаторът тежат близо половин тон.

Lexus LS 600h

Двигател V8 цилиндъра и електромотор • Работен обем 4969 куб. см • Системна мощност 372 кВт (445 к.с.) при 6400 об./мин • Максимален въртящ момент (бенз. двигател) 520 Нм при 4000 об./мин • Максимална скорост 250 км/ч • 0–100 км/ч за 6,3 сек • Двойно задвижване/безстепенна автоматична трансмисия • Резервоар 84 л • Д/Ш/В 5090/1875/1480 мм • Багажник 420 л • Собствено тегло 2345 кг • Тестов разход 12,7 л А95Н/100 км • Емисии CO2 301 г/км

Извод

По-мощни и по-чисти от всякога

Все по-строгите екологични изисквания и силният натиск на конкурентите от „електрическия лагер“ дават резултати. Никога досега бензиновите двигатели не са комбинирали ефективност и радост от шофирането като днес. А нашите седем употребявани кандидата впечатляват с най-различните си концепции. Downsizing или висока степен на сгъстяване, хибрид или директно впръскване – модерните бензинови двигатели са добри алтернативи на дизела и при употребяваните автомобили.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин