Употребявани автомобили: лукс за 5000 лева

Внимавайте с употребяваните автомобили от луксозния клас: когато дойде време за първите ремонти, радостта ви може да свърши. AUTO BILD ще ви представи три модела с изгодни цени.


13
юли
2017

Почитателите на бирата го знаят много добре: днес си кралят в бара, а утре си паднал с натежала глава до него. Понякога автомобилните фенове се чувстват така. Купуваш си изгодно луксозна кола и се хвалиш навсякъде, а после се налага да ремонтираш нещо и отиваш да молиш баба си за пари. С други думи: днес си крал, а утре – просяк. Тази история е като предупреждение за тези, които искат да се мерят с големите, но нямат достатъчно възможности. Нещо като упътване за това, което ще се случи. Става дума за автомобили, които навремето са паркирали пред държавни институции или офиса на шефа. За осем цилиндъра, които навремето са стрували колкото малко жилище, а сега – по-малко от мотопед Vespa. Приятели, хвърлете един поглед в Интернет: там се предлага например 7-а серия на BMW с осем цилиндъра, серия Е38(1994-2001 г.) само за 3000 лева. За съжаление в кокпита на много от тези коли мига катo в дискотека, а окачването тропа ужасно. Всъщност да не се занимаваме с такива боклуци ли? Не. За около 5000 лева в интернет можете да намерите екземпляри с бележки като „брой предишни собственици: 2“ или „сервизната книжка е попълнена и подпечатана“. Така подобен луксозен модел може да се превърне в страхотен избор. Така казва и автомонтьорът Андреас Блендек (50), на чиято платформа правим инспекция на 7-а серия: „Осемцилиндровите модели са вечни, уязвими са само кормилните накрайници.“ Трябва да прибавим и поддръжката. Ако нямате достатъчно пари за застраховки и т.н., по-добре си купете Polo. Ако след покупката ви останат достатъчно пари за поддръжка и ремонти, обърнете внимание на представените три модела.“

BMW 735i: игнорирайте стрелката на резервоара

49 339 евро – толкова е струвало преди време това ВМW 735i без никакви екстри. Ако тогава за вас тези пари не са били проблем, сигурно не сте се впечатлявали и от честото зареждане на бензиностанцията. Но затова ще говорим по-късно. След 22 години благородният модел струва само 5555 лева. Разбира се, нито един търговец няма да ви даде гаранция за такъв автомобил. При това тази 7-а серия изобщо не е лоша. Трета ръка, дребни пикселни грешки в тахометъра. Окачването явно е било ремонтирано, тъй като няма тропане и скърцане.

Ръжда? Няма, дори ауспухът е оригиналният. А 8-цилиндровият агрегат работи копринено меко – с плътен сонорен звук. Невероятно: 5555 лева. Голямото „но“ идва на бензиностанцията. Наливаме бензин за 60 лева, стрелката се придвижва с няколко милиметра и при натискане на педала на газта oтнoвo се връща на старата позиция. Малък съвет: игнорирайте я, ако е възможно. Тези стойности не са за хора със слаби нерви. 14,5 литра бе резултатът от теста на АUТО ВILD през април 1996 г., на градско първата цифра става „2“. Ужас … Това обяснява ниските цени на 7-а серия модел Е38. Въпреки че автомобилите със сериозни собственици не би трябвало да са в лошо състояние. А разбитите кормилни накрайници се сменят лесно и eвтинo.

Това ни изнервя

Този дефект се забелязва още със завъртането на ключа: пикселни грешки в комбинирания уред, пробегът не може да се прочете с точност. При тестовия ни автомобил положението е същото. Можете да се поинтересувате в Интернет как да решите проблема. Ако не успеете, има фирми, които са специализирани в изчистването на пикселни грешки, а ремонтът на комбинирания уред струва 150 евро. При TÜV 7-а серия си позволява само два по-сериозни недостатъка: лабилна задна ос и прекалено голям луфт. Тампоните на окачването на задната ос са кандидати за честа смяна, те страдат от голямото тегло на автомобила и от лошите пътища. Отпред проблемни са кормилните накрайници, луфт се появява и в шумопотискащите тампони на напречните носачи.

Картерът: при много модели от 7-а серия има теч – тук всичко е наред.

Предната ос: кормилните накрайници са уязвимото място

Задната ос: с времето тампоните се повредждат.

Извод

Това баварско шефско кресло може да се окаже страхотна покупка. Все пак не трябва да забравяте: вземайте със сервизна книжка и без нуждаещи се от ремонт места, така евтините екземпляри автоматично се изключват. Помнете и че поддръжката е изключително скъпа: разходът, застраховките, ремонтите – всичко това може да взриви бюджета ви.

Още по темата